Začala stavba dálnice D6 u Bošova, dostala se do Karlovarského kraje
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo stavět další část dálnice D6, a to 7,9 kilometru dlouhý úsek Knínice – Bošov v Karlovarském kraji. Cena stavby, jejíž součástí bude i odpočívka, je 2,34 miliardy Kč bez DPH, zhruba miliardu pod odhadní cenou. Jde o další fázi přestavby silnice I/6 na dálnici. Řidiči by po této části D6 měli začít jezdit koncem roku 2027.
Čtěte také
Jak řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS), jde o klíčovou stavbu, která bude znamenat posun v ekonomickém rozvoji regionu i České republiky. Letos v září se řidiči budou moci svézt na dvou zbývajících středočeských úsecích u Hořoviček a Hořesedel v celkové délce téměř 15 kilometrů.
„Děláme vše pro to, aby celá dálnice z Prahy do Karlových Varů byla hotová v roce 2028,“ doplnil Kupka. Po dokončení dálnice do Karlových Varů bude podle Kupky zbývat ještě obchvat Karlových Varů. Současný průtah městem nebude kvůli předpokládanému nárůstu dopravy stačit, řekl.
U Verušiček má vzniknout odpočívka
Začátek úseku navazuje na dokončenou část dálnice Bošov – Lubenec, kterou ŘSD otevřelo koncem roku 2015. Vznikne tam mimoúrovňová křižovatka Žlutice s délkou větví 708 metrů a součástí úseku bude šest mostů. Nejdelší z nich, dlouhý téměř půl kilometru, překlene údolí potoka Velká Trasovka. ŘSD vybuduje na trase také oboustrannou odpočívku Verušičky, kde bude 205 parkovacích míst, z toho 99 pro nákladní auta a devět pro karavany.
Dálnice bude v plnohodnotné variantě
Jak připomněla hejtmanka Karlovarského kraje Jana Mračková Vildumetzová (ANO), úsek měl být užší a se sníženou maximální rychlostí. Po intervencích kraje se ale nakonec začal připravovat ve variantě plnohodnotné dálnice.
Jak doplnil ministr pro místní rozvoj, bývalý primátor Karlových Varů a hejtman Karlovarského kraje Petr Kulhánek (STAN), D6 je zásadním faktorem pro rozvoj kraje a snižování jeho handicapu, odolnost podnikatelské sféry i dostupnost pro obyvatele a návštěvníky.
Čtěte také
Dálnice D6, která má propojit Prahu s Karlovými Vary, by měla snížit dobu jízdy ze současných dvou hodin na polovinu. Z celkové délky přibližně 114 kilometrů zbývá dokončit zhruba 56 kilometrů. V současnosti je dálnice dokončena v Karlovarském kraji mezi Karlovými Vary a Chebem, přičemž ve výstavbě jsou obchvaty Hořesedel a Hořoviček a část mezi Petrohradem a Lubencem.
V roce 2025 ŘSD plánuje zprovoznit více než 17 kilometrů a dokončit dálnici ve Středočeském kraji. Pro úsek Olšová Vrata - Žalmanov získalo ŘSD územní rozhodnutí, jeho výstavba je plánována na roky 2026-2028 s odhadovanými náklady 2,719 miliardy korun.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Rod: Sázka na obranný průmysl může být naším pilířem na 20 let. Po válce bude třeba naplnit sklady
-
Rusko je připraveno na mír, ale musí se mu vyhovět, říká politolog Just
-
Sparta po devíti ligových výhrách v řadě prohrála, nestačila na Liberec. Jediný gól vstřelil Višinský
-
‚Parchant jeden.‘ Schillerová se opřela do premiéra Fialy kvůli schůzce o obraně. Podle něj ztrácí nervy