Assassin's Creed Mirage představuje bezkrevný návrat ke kořenům vyčerpané série
Herní sága Assassin's Creed stihla od roku 2007 přijít s dvanácti velkými tituly i bezpočtem odboček, prodat přes 200 milionů kopií a také z přímočarých lineárních příběhů z historických měst narůst v gigantická otevřená RPG na mapách celých států. V třináctém díle série se s podtitulem Mirage vrací na začátek - metaforicky i doslovně.
Assassin's Creed Mirage se totiž, stejně jako první díl, odehrává na Blízkém východě, konkrétně v Bagdádu a jeho bezprostředním okolí. S mnohem menší mapou, než jakou disponují předchozí tři díly, se vrací i přímočařejší hratelnost, která minimálně teoreticky klade mnohem větší důraz na plížení. V praxi se hlavní hrdina Basim sice dokáže dostat i z poměrně vyhrocených situací, bojová složka hry je nicméně výrazně upozaděná a zjednodušená.
Ani skrývání a tichému postupu se ale nevyhnula určitá dekonstrukce a nezřídka pro svou jednoduchost sklouzávají k rutinní nudě. Vrací se také ikonický parkour, který slibuje fenomenální výhledy na památky z 9. století, bohužel ale šplhání a skákání po střechách není ani zdaleka tak plynulé, jak umělo být v některých z předchozích dílů.
Mirage cílí především na nostalgiky, nikoliv na nově příchozí. Ti si ho teoreticky sice mohou dopřát také – Basimův příběh předchází dění v Assassin's Creed Valhalla, i bez jeho dohrání je nicméně snadno pochopitelný. Ideálním vstupním bodem do série ale rozhodně není a ani s růžovými vzpomínkami na první díly nejde o titul, bez kterého by se v letošní našlapané herní sezóně nedalo obejít.
Co dělá Assassin's Creed Mirage lépe než ostatní díly? Kde začíná asasínský řád a kde končí Skrytí? Poslechněte si celý Quest o hašašínských hrách.
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.