Cinematéky: vstupní brána do filmové historie. Co nabídne Kino Ponrepo?
Jak promítat archivní filmy z kopie, aby zaujaly i generaci zvyklou na Netflix? A proč mají tak důležité pozice jako PRista nebo produkční v kultuře špinavý nádech a špatné pracovní podmínky? O vášni k filmové historii, moderních cinematékách, ale i o osobních cestách ke kinematografii přišli do studia pohovořit vedoucí kina Ponrepo David Havas, hlavní dramaturg Milan Klepikov a PR manažerka Jolana Danková.
Související
-
Jít do kina. Jaká je historie populárního kulturního fenoménu?
Návštěva kina patří mezi nejrozšířenější kulturní fenomény na našem území. Jaká je její historie?
-
Na lodi, v kapli i na zámku. Divák nehledá jen pohodlí kinosálu, ale i vztah k místu, kde se promítá
Proč se dokumentární filmy promítají často mimo kinosály? Hosty ArtCafé Anny Herza Tydlitátové jsou zástupkyně organizací, které snímky přináší na netradiční místa.
-
Filmový brak baví otrlé diváky, tříbí vkus a dává svobodu experimentovat
V čem je pro diváky i samotný filmový průmysl důležitý brak? A proč může být užitečné jej integrovat, spíše než ignorovat? ArtCafé Anny Herza Tydlitátové.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka