Každý je čtenářem! Jak se jím ale stáváme?

Co je metoda úrovňového čtení a jak může pomoci začínajícím čtenářům vkročit do světa psaného textu?
Proč je důležité zkoumat čtenářské prožitky i u informačního textu a nesoustředit se jen na fikční literaturu? Diskuzi o čtení a o probouzení vnitřního čtenáře vedla Jitka Kostelníková se zakladatelkami projektu Molekuly čtení Terezou Booth a Kateřinou Špronglovou a výzkumnicí čtenářského prožitku Anežkou Kuzmičovou. A co vy, vzpomněli byste si na své první čtenářské zážitky a prožitky?
Související
-
Společná radost z četby – čtenářské kluby jako výstřední kratochvíle, nebo základ vzdělanosti?
ArtCafé o čtenářských klubech a dílnách přináší Tereza Lišková a její čtyři hostky. Jak společné čtení proměňuje člověka, společenství i knihu samotnou?
-
Pohádky nikdy neměly definitivní verzi. Jaká témata unese literatura pro děti?
Jak určit, co do dětské knihy patří a co už ne? Je prostor dětské literatury hájený jen pro určitý typ hrdinů a nějaký druh dobrodružství? A kdo tento prostor stráží?
-
Láska ke čtení se rodí z vnitřní motivace. Jak podpořit děti v tom, aby vzaly knihu do ruky?
Projekty PIŇATA, Mravenčí chůva nebo Čtenářské kluby ukazují, jak přivést začínající i náctileté čtenáře k četbě.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.