Možné problémy při špatném výběru asistenční služby

19. duben 2007
Vaše téma

Pokaždé, byť jen drobné nehodě, je člověk ve větším, či menším stresu, ale vždycky by si měl zachovat chladnou hlavu právě při rozhodování, kde si nechat opravit auto. Protože ne všechny servisy se chovají korektně. Některé uměle navyšují částku za opravu a právě proto existují asistenční služby, díky kterým bude klient poslán do toho správného servisu. Takže nehrozí nebezpečí, že bude něco doplácet navíc. A jak dodává Václav Bálek z České pojišťovny.

Václav BÁLEK, mluvčí České pojišťovny:
Pojišťovny vybavují své smluvní servisy certifikáty, zpravidla platí jeden rok. Ty smluvní servisy by je měly mít vyvěšené v přijímací kanceláři, takže je na první pohled jasné, kdo je, kdo není smluvním servisem té které pojišťovny.

Eva KÉZROVÁ:
Každý motorista má k dispozici minimálně asistenční službu vyplývající z povinného ručení, které musí všichni ze zákona mít. Další asistenci pak nabízejí pojišťovny k havarijnímu pojištění. Svým klientům je dávají leasingové společnosti nebo autorizované servisy, ale dají se i koupit asistenční karty ABY, ÚAMK či Global Assistance. Ovšem, jak potvrzuje Marek Jaroš z International SOS, jen málokdo ví, co přesně ta která asistence nabízí.

Marek JAROŠ, International SOS:
Je to trochu škoda a problém těch zákazníků, neboť pokud budou znát rozsah asistenčních služeb, tak si mohou ušetřit spoustu starostí a spoustu peněz. Obecně platí, že čím vyšší rozsah pojištění klient má, tím větší rozsah asistenčních služeb má zdarma k dispozici. Jinými slovy, v povinném ručení dá se zobecnit, že vždy bude mít v případě nehody zdarma odtah do nejbližšího servisu, v případě povinné i havarijní pojištění, pak se tato služba týká i případů poruchy.

Eva KÉZROVÁ:
Už při výběru povinného ručení nebo havarijní pojistky bychom proto měli prostudovat i nabídku asistenčních služeb, protože slovy Radka Ječmínka z Autoklubu České republiky, nejlepší je mít co nejvíc věcí zadarmo.

Radek JEČMÍNEK, Autoklub České republiky:
Ty podmínky u těch pojišťoven jsou různé a vždycky záleží v rámci toho asistenčního zásahu, aby to toho klienta pokud možno nic nestálo, protože o to jde, aby zaplatili jednorázovou částku, ať už v rámci pojištění, anebo v rámci nákupu samostatné asistenční karty. A potom v případě, že bude mít nějaký problém, aby skutečně nemusel nic doplácet.

Eva KÉZROVÁ:
I proto je dobré zvažovat nabídku služby Servis mobil, která se na místě nehody objeví mnohdy dříve než policie. A nabízí vše, co poškozený řidič potřebuje.

Gustav RYKL, řidič asistenční služby:
Pomoc ve formě odtahu vozidla a zajištění tý nehody do příjezdu policie a dále potom pak opravu vozidla, náhradní vozidlo a všechny věci, které jsou s tím spojený.

Eva KÉZROVÁ:
Konstatuje Gustav Rykl, který takto k nehodám jezdívá. Ideální je, když tento servis je smluvním servisem pojišťovny, u které jsme pojištěni. Jinak je podle Václava Bálka výhodnější raději počkat.

Václav BÁLEK, mluvčí České pojišťovny:
Nyní asistenční nebo odtahový vůz může účtovat právě předraženou částku pojišťovně a ta ji odmítne zaplatit a tím pádem klient má zbytečné starosti. Tedy rada zní, zeptat se, zda jde o smluvní asistenční službu konkrétní pojišťovny, kterou já volám, a pokud zastaví někdo, kdo je sice rychlejší, ale není smluvní, pak poděkovat a počkat na ten svůj smluvní, bezproblémový odtah.

Autorizovaným dodavatelem doslovných elektronických přepisů pořadů Českého rozhlasu je NEWTON I.T., s.r.o. Texty neprocházejí korekturou.

autor: evk
Spustit audio

Více z pořadu