Oprava letního stadionu v Pardubicích: začala stavba severní tribuny, ze západní zbyla kostra

14. prosinec 2021

Západní tribuna letního stadionu v Pardubicích je už k nepoznání. Za skoro tři čtvrtě roku od začátku rekonstrukce ji firma vybourala tak, že zůstal prakticky jen skelet. Teď dělníci vsadili do země i první železhobetonový sloup úplně nové severní tribuny.

Po celé přestavbě se na stadion vejde 4600 diváků s tím, že tribuny bude možné  dostavět na skoro dvojnásobný počet. A sportoviště bude splňovat podmínky prvoligového fotbalu.  Drahomíra Bačkorová se byla podívat, jak práce pokračují.

„Začínáme na severní tribuně krajním sloupem, kde je vyražené datum 13. 12., a pokračujeme dál ve výstavbě tzv. prefabrikované konstrukce,“ představuje projektový manažer Michal Věříš stav tribuny. Na místě zůstaly po původní tribuně pouze obvodové zdi.

Tři čtvrtě roku bourání

Stavební firma staví nové nosné zdi a bude pokračovat základovou deskou a stropem. Památkově chráněná západní tribuna ale na místě zůstat musí. „Zůstávají zde jenom modulové sloupy, které vyčnívají a fasáda, abychom zachovali ráz 30. let,“ dodává Věříš.

Rekonstrukce tribuny na pardubickém Letním stadionu

„Bohužel už osmý měsíc bouráme, což je trochu deprimující, ale v současné době už děláme nějaké nové konstrukce, takže je potěšující, že i ta stavařina jde někam dál,“ rekapituluje postup prací stavbyvedoucí Čestmír Straka a přiznává, že stav letního stadionu ho překvapil.

Čtěte také

„Mysleli jsme, že to bude trošku jednodušší, ale postupným odkrýváním konstrukce zjišťujeme, že ta konstrukce, která byla postavena v roce 1931, skrývá různý zákoutí. Při rekonstrukci v 90. letech vznikly nějaký zvěrstva, ale s tím se potkáváme každý den.“

Stavební firma dokončuje zdivo v 1. nadzemním podlaží, udělala část podkladních betonů a chystá se na montáž a zabetonování první části základové desky.

V současné době, kdy se výrazně zvedají ceny energií i stavebního materiálu, existuje reálné riziko, že se stavba prodraží. „S dodavatelem stavby jsme připraveni o tom jednat, uvidíme, jaké bude mít argumenty. Dneska z pozice objednatele jsme výrazně klidnější, protože to máme zasmluvněno ve formátu design & build. Na straně dodavatele bude nás přesvědčit, které náklady bysme mohli například spolufinancovat, a které ne,“ řekl primátor Martin Charvát (ANO).

Práce zatím pokračují podle harmonogramu a oprava by měla být hotová na začátku roku 2023.

Spustit audio

Související