Plní si sen a stěhují se za prací do zahraničí. Je herní vývoj podobný českému zdravotnictví?

13. září 2019

Průzkumy tvrdí, že Češi nejsou příliš ochotní se za prací stěhovat. Oproti takovým Američanům, kteří mnohdy neváhají sbalit celý svůj život a odstěhovat se přes polovinu kontinentu, se kolikrát zdráháme dojíždět třeba i jen do vedlejšího města. Co když otevřou ideální pozici ve vašem vysněném projektu, ale můžete ji dělat jen z jediného konkrétního místa na světě?

Pro Gábinu s Honzou nebylo rozhodnutí se za prací v herním vývoji odstěhovat ani tak otázkou financí. Společně se do Varšavy stěhují kvůli pozicím ve špičkových studiích, která pracují na – jak oba opakují – „vysněných projektech“. Kromě partnerství je spojuje zájem o hry nebo třeba o cosplay, ještě před pár lety si ale skoro nedovedli představit, že by se vývojem mohli jednou živit.

Čtěte také

Honza vystudoval všeobecnou IT školu, po které se začal specializovat na síťování a donedávna pracoval v Bohemia Interactive na multiplayeru pro DayZ. Teď míří do polského Techlandu, kde bude spolupracovat na zatím neoznámeném projektu, o kterém – jak je v herní branži obvyklé – nemůže podrobně mluvit. Gábina se v Praze živila jako fotografka a grafická designérka, nyní dostala místo v CD Projekt RED, kde se bude podílet na propagačních materiálech pro právě dokončovaný Cyberpunk 2077.

Oba se na herní pozice snažili neúspěšně dostat hned po škole, z čehož plyne jejich hlavní rada – nabrat dostatek zkušeností, což se samozřejmě dá i v zahraničí, ale je to trochu složitější. „Firmy často nabízejí i stáže, které jsou ale většinou neplacené, což se bez nějakého zázemí v dospělosti už dá skloubit docela těžko,“ popisuje Gábina. „Nám nabídli i takzvanou relokaci, platí nám stěhování, pomůžou se sháněním bytu, nabízejí jazykové kurzy.“ Pracovním jazykem je ve většině velkých studií angličtina, ale obvykle se předpokládá, že budete rozumět i místní mateřštině.

Jak se stěhují herní vývojáři, kteří jsou zároveň vášnivými cosplayery? Kolik životopisů musí průměrný člověk rozeslat, aby si ho všimli v Ubisoftu nebo Rockstaru? A může se do herního průmyslu dostat skutečně každý? Poslechněte si Quest a dozvíte se víc!

Spustit audio

Související

Více z pořadu

Mohlo by vás zajímat

E-shop Českého rozhlasu

Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.

Václav Žmolík, moderátor

tajuplny_ostrov.jpg

Tajuplný ostrov

Koupit

Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.