Proč a jak učit ve škole o míru?
Situace ve světě připomíná, jak důležitou a nesamozřejmou hodnotou je mír. Podporujeme na školách citlivost k míru? Kam zmizelo ze školních osnov peace education – výchova k míru? Jaké kompetence je dobré ve vztahu k peace education rozvíjet? Odpovědi hledá Jitka Kostelníková spolu s Ondřejem Horákem z Centra občanského vzdělávání, kde se věnují výchově k demokracii a lidským právům, a s metodikem a pedagogem Aleksandarem Weisnerem z University for Peace United Nations.
Související
-
Osobnosti hudební scény reagují na válku: I am with the Ukrainian people
V průsečíku benefičních akcí, nových tracků a touhy po spojení proti Putinově válce nachází Pavel Klusák pozoruhodnou hudbu a její příběhy.
-
Budoucnost nevzniká jen tak, ale vytváříme ji my, zaznívá z uměleckého i pedagogického světa
Jaké dovednosti budou třeba v budoucnosti, tedy ve světě, který neznáme? O tom diskutují v ArtCafé kurátoři Univerzity praxí pro budoucnost i výzkumnice Laura Henderson.
-
Dobrovolnictví je pradávným lidským fenoménem. Do lidských vazeb vpisuje princip pomoci
Dobrovolnictví je tu od pradávna a je součástí společenských vazeb. Jak se ho daří rozvíjet v Česku? Co přináší naší společnosti?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.