Inovace
Inovace jsou v Českém rozhlase všudypřítomné, konstatuje zpráva Český rozhlas a veřejná služba. Lidé jsou zapálení, tvůrčí a každá ze stanic a platforem Českého rozhlasu má více než jeden Kreativní HUB.
Rozvoj a inovace podporuje Český rozhlas značnými investicemi do technologií, distribučních platforem a vývoje nového obsahu a formátů.
Čtěte takéPodcastová série Zhasni!
Oddělení Nová média a Kreativní HUB jsou v tomto ohledu rozhlasovými lídry. Z jejich dílny pochází například podcastová série Zhasni! nebo aplikace využívající virtuální realitu k Projektu '68.Oba projekty získaly mnohá ocenění a jsou prezentovány na mezinárodních fórech.
Chceme prozkoumat inovativní způsoby, jak vytvářet lokální obsah ve spolupráci s lidmi mimo Prahu. Oslovit ty, kteří [nás] neposlouchají nebo ještě neposlouchají.
Edita Kudláčová, kreativní šéfproducentka Kreativního HUBu
Český rozhlas pracuje na vývoji největšího audioportálu v České republice s názvem mujROZHLAS.cz.
Čtěte takéVše o digitálním vysílání a DAB najdete ve speciálu Digitální rádio
Díky němu centralizuje a vylepšuje svou nabídku obsahu na vyžádání (tzv. on-demand) a poskytne publiku mimo jiné mnohem větší výběr obsahu včetně živého vysílání, právě vysílaných pořadů, značné části archivního obsahu a audioprodukcí vyrobených speciálně pro on-line distribuci.
Čtěte takéAudioarchiv v prostředí HBBTV
Kromě toho nabídne specifické nástroje a služby, jako je vyhledávání konkrétních pasáží v pořadech.
Čtěte takéProjekt 1968 a mobilní aplikace s využitím rozšířené reality
Mezi pilíře v inovacích také patří obsahy a formáty pro distribuci na sociálních sítích. YouTube je primární platformou pro distribuci video obsahu Českého rozhlasu, zatímco audioobsah je primárně publikován na vlastních platformách.