Na hrobu chci mít nápis Rovnal loga, říká designér Bohdan Heblík. Z filmového plakátu se podle něj stal grafický zmar
Filmový plakát je v současné době maximálně svobodné médium, přesto se z něj pod tlakem marketingu stal pouhý nosič sponzorských log a tváří herců. Na grafickou kvalitu už nezbývá prostor, a tak o tom Bohdan Heblík udělal vizuálně provokativně jednoduchou knihu s názvem Reflexe českého filmového plakátu. Kdy se měl tento obor nejlépe? Jaká je situace ve světě počítačových her? A proč teď pan Heblík pracuje hlavně vleže? Ve Vizitce o tom s ním mluvil Tomáš Pilát. Repríza.
Související
-
Komiks Zen žen kreslím pět hodin. Teď mívám scénář, dřív jsem těžila ze sebe, říká Lela Geislerová
Je nejstarší ze tří sester. Zpívala v hiphopových kapelách a věnovala se graffiti, k herectví ji to – na rozdíl od Ester a Ani – netáhlo. Snad i proto se našla v kreslení.
-
Místo meče hokejka, místo grálu Stanley Cup. Komiks o Jágrovi je rytířská legenda, říká Csicsely
Před spaním se dodnes rád dívá na zápasy NHL. Jako dítě fandil brankáři Dominiku Haškovi, brankářská výstroj byla příliš drahá, a tak Lukáš Csicsely skončil u hokejbalu.
-
Český komiks neustále roste, největší problém je omezená velikost našeho trhu, říká Tomáš Prokůpek
„Česká epika srovnatelná například s ruskými pověstmi se nedochovala. Pro Čechy, kteří jsou skeptičtí vůči velkým příběhům v literatuře i ve filmu, se mi to zdá příznačné.“
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.