Nástroj je naše druhé já. Kontrast všedních dnů na turné a krásy koncertů byl záměr, říká píšící violoncellistka Zuzana Dostálová
V knize Karneval zvířat s vtipem ukazuje, co obnáší práce muzikantů. Čtenářům se snaží přiblížit i samotnou vážnou hudbu. Ve Vizitce mluví o tom, jak oddaní jsou hudebníci svému povolání, kvůli čemu všemu je při hraní důležitá dobrá akustika a zamýšlí se nad tím, co by se muselo změnit, aby Češi chodili na koncerty klasiky. Ptá se Karolína Koubová.
Související
-
Ze tří týdnů jsem čerpal energii rok. Chci, aby tuhle radost zažívali i studenti, říká Tomáš Jamník
Co mají společného hra na violoncello, touha předávat dál znalosti a koncerty Vážný zájem? Osobu Tomáše Jamníka, který kromě koncertování zkoumá odkaz Otakara Ševčíka.
-
Dirigent Robert Kružík: Studium hry na violoncello vnímám jako výhodu
Je stejně zručným hráčem na violoncello jako dirigentem. Má rád hudbu modernistů Jana Nováka, Leoše Janáčka či Bohuslava Martinů.
-
Veronique Firkušná-Callegari: Číst jsem se naučila z pohádek Boženy Němcové
Veronique žila v představě, že až se do Československa jednou podívá, bude konečně mezi svými.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.