Na Vltavě pracuje jako editorka pořadu Vizitka. Před Vltavou působila v týmu dramaturgů Tvůrčí skupiny Dokument a Publicistika, kde se zaměřovala na rozhlasové portréty. Podílela se taky na mimořádných podcastových sériích spojených s rozhlasovou historií RozhlaSTO a Rozehra – sport v rozhlasovém podání. Se sportovními redaktory spolupracovala na dokumentární sérii audio portrétů našich sportovců Olympijský rok. Téměř tři roky pracovala jako vědecký redaktor ČRo a zajímaly ji především společenskovědní oblasti a také problematika závislostí. Za zásadní považuje i čtyři roky strávené v rozhlasovém zpravodajství.
Všechny články
-
Studentům říkám, aby fotili obyčejné věci a měli trpělivost. Ta se vyplácí, říká Libuše Jarcovjáková
I díky dokumentu Ještě nejsem, kým chci být, který Česko reprezentuje na Oscarech, má nabitý diář. Jako dítě toužila být spisovatelkou, teď píše své paměti a detektivku.
-
V Americe je dobré hrát v angličtině, titulky nikoho nezajímají, říká šéf Švanďáku Daniel Hrbek
Švandovo divadlo mělo výjimečný rok. Českou inscenaci Dívenka na trampolíně, inspirovanou životem Zdeny Salivarové a Josefa Škvoreckého, vyvezlo do USA a taky do Kanady.
-
Baví mě jít na hranu únosnosti, Švábi jsou film, který může hodně lidí štvát, říká Luboš Kučera
Sází na tvorbu v proudu vědomí nejen při psaní scénáře i na place. Ovlivnil ho styl Věry Chytilové a Marca Ferreriho. Jak se natáčel nezávislý film Švábi?
-
Jak stárnu, tak tichnu. Muzika odráží to, co žiju, říká hudebník Dan Bárta
„Chtěli jsme ukázat, že změny v krajině jsou intenzivní a viditelné pouhým okem,“ říká ve Vizitce k seriálu Krajina Dana Bárty. Kdy přesedlal z brouků na vážky?
-
Vadí mi elitářství v umění a snažím se ho ve své práci zpochybňovat, říká Epos 257
Proslul řadou intervencí do veřejného prostoru, kterými provokuje občany i instituce. Graffiti scéna, kde se v 90. letech pohyboval, ho přivedla k zájmu o veřejný prostor.
-
Pantomima je fyzické básnictví, mluví víc než slovo, říká Anna Kukuczková a Vojtěch Svoboda
Společně tvoří tvůrčí duo Divadla Kozel ve fraku. Hrají pro dospělé, děti i mládež. „Máme touhu si vychovat diváky, kteří se budou vracet,“ vysvětlují ve Vizitce.
-
Odložila jsem si věci do sbírky, kterou jsem věnovala ženám svého rodu, popisuje Denisa Václavová
Odložit šaty je název publikace, které ovlivnila výtvarná díla českých malířů. „Je to emoční krajina, do které jsem se pokládala. To odkládání je i mým odložením věcí.“
-
Kde nepomůžou slova, může pomoct hudba. A někdy léčí i ticho, říká muzikoterapeutka Marie Beníčková
Muzikoterapii se věnuje přes 30 let. Dá se využít jako léčba, ale dokáže být pro člověka a rozvojovou cestou. Řádné vzdělání uměleckých terapeutů považuje za zásadní.
-
Medúzy mi daly hlas se bránit. Při psaní objevuju části sebe, o kterých jsem nevěděl, říká Stanjura
Moc literatury spočívá v tom, vyprávět něco o tom, co neznáme, a přinášet pohledy, které běžně nevnímáme. Je autorem románu Medúzy a jeho debut Srpny se stal bestsellerem.
-
Omezené možnosti v grafice dávaly samizdatu podněty k vyšší kreativitě, říká Josefína Karlíková
Samizdat ji zajímá z pohledu grafických prostředků. Stojí za pestrou obrazovou a grafickou podobou publikace Revolver Revue – Out of Ghetto Magazine: Jak se dělá samizdat.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »