Objevte Šumavu z jiné perspektivy – z historického vagónu taženého parní lokomotivou Kafemlejnek
Parní lokomotiva Kafemlejnek už zase vozí cestující malebnou šumavskou krajinou. České dráhy po dvouleté pauze způsobené pandemií koronaviru připravily Šumavské léto s párou. A i když se zrovna v pondělí více než sto let stará lokomotiva porouchala, z Volar by měla v červenci vyjet ještě několikrát.
Pan Pavel přijel se svojí rodinou až z Břeclavska. „Jízda byla naprosto úžasná, je vidět, že je to připravené s velkou láskou a pečlivostí. Mělo to prostě velký náboj a stojí to za to,“ pochvaloval si.
V pondělí mimořádně jela místo Kafemlejnku lokomotiva Hektor z 50. let minulého století. V jednom z pěti historických dřevěných vagónů si jízdu užil pan Jiří se syny. „My jsme z Vimperka, a když máme dneska volno, rozhodli jsme se kvůli dětem, že se pojedeme podívat na vláček,“ řekl.
Působivé vagóny i lokomotiva Kafemlejnek pochází podle jednatele Stifterova pošumavského železničního spolku Vladislava Šlégra z počátku 20. století. „Vozům se přezdívá rybáky podle pojezdu, uspořádání jejich podvozku,“ dodává.
Populární jsou mezi cestujícími i dva vyhlídkové vozy. „Lidé mohou zažít i ten vzduch, který jim půjde kolem hlavy. A pokud jede parní mašinka, tak i nějakou tu sazi v oku,“ usmívá se Vladislav Šlégr.
Šumavské léto s párou bude pokračovat do 19. července. Kafemlejnek se podařilo opravit a na trať z Volar do Lenory, Nového údolí nebo Černé v Pošumaví se vypraví ještě v pěti různých termínech. Detaily jsou k dispozici na webu Českých drah.
Související
-
Drážní váha i neobvyklý dobový mobil. Šumavské lokálky připomíná nová expozice volarského muzea
Šumavské lokálky v historii, ale i v současnosti se představují návštěvníkům Volar na Prachaticku. Nová stálá expozice v muzeu odhaluje dokonce jednu vlakovou záhadu.
-
Jízdu po nejkratší mezinárodní železnici nabízí Pošumavská jižní dráha v Novém Údolí
Svézt se za německé hranice nejkratší mezinárodní železnicí můžou návštěvníci Pošumavské jižní dráhy v Novém Údolí. Trať měří 105 metrů a jezdí po ní drezína Gigant.
-
Za devět minut urazily klády kilometr. Želnavským smykem na Šumavě se znovu plaví dřevo
Želnavský smyk na Šumavě je zase funkční. Korytem této technické památky z konce 19. století se dopravovalo dřevo ze Schwarzenberského kanálu do překladiště v Nové Peci.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Úroda bude mrznout a usychat častěji. Belgický farmář vymáhá kompenzace soudně od ropné firmy
-
ONLINE: Rusko oznámilo dobytí další vesnice na východě Ukrajiny. Obsadilo také výhodnější pozice
-
Za výbuchy skladů ve Vrběticích stojí ruská vojenská rozvědka, potvrdila policie. Případ ale musí odložit
-
Lékařka zveřejnila citlivé údaje pacientky. ‚Porušila základní důvěru,‘ říká státní zástupkyně