Pro stavbu nového areálu v bývalé Slévárně Ostašov je potřeba silnice. Lidé z Františkova jsou proti
Město Liberec plánuje vybudovat novou silnici, která propojí ulici Švermova na Františkově s průmyslovou zónou Sever. Silnici potřebuje investor, který plánuje oživit areál bývalých Sléváren. Jenže s výstavbou nesouhlasí místní lidé, kteří kvůli tomu založili už před dvěma lety osadní výbor. Redaktorka Jana Pšeničková zjišťovala podrobnosti.
Lidé v libereckém Františkově nesouhlasí s plánovanou výstavbou silnice, která spojí frekventovanou ulici Švermova s průmyslovou zónou Sever. Tu plánuje vybudovat město pro investora, který chce oživit areál bývalé Slévárny.
Nová silnice se má napojit na ulici Švermova, která už je ale v současnosti velmi vytížená. Denně tudy projede kolem 12 000 aut; navíc poslední měření zjistilo, že až 40 % řidičů tudy jezdí o třicet kilometrů rychleji. I proto místní lidé žádají město o instalaci radaru, který by nutil řidiče zpomalit. V ulici je také základní škola, takže je tam velký pohyb dětí. Předseda Osadního výboru Františkov Boris Pleštil nastínil, jak by namísto Švermovy ulice mohla radnice využít a rozšířit jednu z těch okolních, ulici Domky.
Podle něj radnice navíc porušuje zákon o obcích, protože s osadním výborem záměr nikdo neprojednal a nezískali od něj ani žádné stanovisko. Souhlasí s tím i Jindřich Felcman, zastupitel ze Změny pro Liberec, podle kterého by po silnici projíždělo až 500 kamionů denně. Při výpočtu vycházel z metodiky ministerstva dopravy, z dopravní zátěže průmyslových zón i ze studie, kterou si nechal zpracovat investor. I on by proto podpořil využití ulice Domky.
Čtěte také
A proč je vybudování silnice tak důležité? Kvůli brownfieldu bývalé Slévárny v Ostašově, kterou získal nový investor a plánuje tam stavbu nového průmyslového areálu, kde by měla být lehká montáž s tichým provozem. Projektuje i vybudování nového parkoviště pro zaměstnance a měl by se také finančně podílet na úpravě křižovatky ulic Švermova a Žitavská. Město už nechce, aby areál byl napojený na železniční přejezdy, ale novým koridorem vedl právě do ulice Švermova. Podle Jiřího Šolce, náměstka primátora ze Starostů pro Liberecký kraj, se doprava nijak razantně nezvýší.
V areálu bývalé Slévárny fungovala v minulosti výroba automobilů značky R.A.F. Továrnu nechal postavit průmyslník Theodor von Liebieg v roce 1906. Na slévárnu se závod proměnil v roce 1926. A po válce přešla továrna pod podnik Liaz. Po privatizaci v roce 2011 slévárna zkrachovala.
Související
-
Textilana: místo, které už roky zarůstá trávou a leží ladem. Teď má šanci stát se ozdobou Liberce
Pro Liberec je to jeden z brownfieldů. Podle nové územní studie se má ale stát moderním centrem s byty, kancelářemi, obchody a vlastním náměstím.
-
Liberecká radnice musí vystěhovat úředníky z Uranu, budova dostane nový kabát. Jak bude vypadat?
Jak náročná oprava budovy Uranu pro město Liberec bude a kam radnice úředníky přestěhuje, zjišťovala Jana Pšeničková.
-
Silnice, která není. V České Lípě realita
10 let jezdili v České Lípě po nezkolaudované silnici. Kolaudace není, kvůli hlukovým limitům, bez nákladných opatření možná. Majitel teď cestu uzavřel.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Člen vedení státního developera: Když nenabídneme alespoň tolik, co ostatní, investoři půjdou jinam
-
Zemřela herečka a dabérka Simona Postlerová. Svůj hlas propůjčila Sam z Hvězdné brány
-
ONLINE: Rusko dobylo vesnici Očeretyne na severozápad od Avdijivky, tvrdí Kreml
-
‚Jeden z nejvýznamnějších milníků historie Česka.‘ Lidé si před rozhlasem připomněli Pražské povstání