Protiklady Any Sokolovic´. Křehká gesta i hrubá síla srbské skladatelky s adresou v Montrealu
Výběr z alb z let 2016- 2020: Folklore imaginaire – Sirénes - Short Stories – 5 tanců pro housle sólo a poznámky k opeře Svatba.
„Její hudba je nesmírně zajímavá, ohnivá, balkánská, zčásti folklórní, ale přesto moderní, náročná, poutavá, v pěveckých partech je spousta pohybu. Je tak velmi divadelní, dramatická a studuje se opravdu s radostí“, zmiňuje hned v úvodu Futurissima na adresu opery Svatba Any Sokolović Jurij Galatenko, sbormistr Národního divadla moravskoslezského, který už několik měsíců studuje s šesticí ostravských sólistek velmi exponované party čistě vokálního díla této srbsko-kanadské skladatelky.
Českou premiéru bude mít Svatba na festivalu NODO v Divadle Ant. Dvořáka v Ostravě 28. srpna. Také proto věnuji této letos 52leté autorce a profesorce kompozice z Montrealu Futurissimo, ve kterém představuji vedle její tvorby pro vokální ansámbly i skladby instrumentální – pro smyčcové kvarteto nebo sólové housle. Opera Svatba Any Sokolović na svou nahrávku teprve čeká: Český rozhlas ji natáčí na festivalu NODO, a to pro podzimní vydání vltavského Futurissima.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka