Je zaměstnankyní Tvůrčí skupiny Hudba. Je zodpovědná za dramaturgii spojenou se záznamem koncertů z festivalů, abonentních řad a operních představení, ale rovněž studiovou prvovýrobu v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Je garantkou programové řady Futurissimo a Soudobá hudba (ČRo Vltava). Připravuje pořady v oblasti klasické a soudobé koncertní hudby pro stanici Vltava. Podílí se rovněž na přípravě publicistických pořadů, mj. vltavské programové řady Vizitka nebo Osudy.
Pro rozhlas pracuje od roku 1996 v ČRo Ostrava (moderování, zpravodajství). V roce 1998 se stala součástí tamní redakce kulturní publicistiky. Od roku 2002 se její práce soustředila na celostátní vysílání, zejména pro stanici Vltava. V roce 2013 získala cenu Prix Bohemia Radio za pořad Káťa Kabanová z divadelního klubu.
„Jsem zodpovědná za rozhlasový výstup o všem, co se v oblasti tzv. vážné hudby v obou krajích děje a to směrem k celostátnímu vysílání, pro které autorsky nebo redakčně připravuji pořady Futurissimo, Soudobá hudba, Koncert klasika, Polední koncerty, Operní večer, Akademie, Partitury nebo mimořádné přímé přenosy koncertů (také z Lysé hory, ostravské věznice, romské osady apod.). Svou prací se snažím naplnit veřejnoprávní službu Českého rozhlasu směrem k posluchačům, tvůrcům a interpretům klasické a soudobé koncertní hudby a rozvíjet rozhlasovou spolupráci s aktuálním hudebním životem, který je spojený s prestižními hudebními festivaly Olomouckého a Moravskoslezského kraje, Moravskou filharmonií Olomouc a Janáčkovou filharmonií Ostrava, Národním divadlem moravskoslezským a profesionálním hudebním školstvím obou krajů - výstupy takové spolupráce pak prezentovat v rámci celostátního vysílání. Díky cestování mám příležitost natáčet s osobnostmi i mimo Českou republiku (Thomas M. Messer, Philip Glass, Karel Husa, Rudolf Komorous, Hanna Arie - Gaifman,Veronique Firkušný, Antonín Tučapský, Jiří Planner, Milena Jelinek, Zuzana Justman a řada dalších).
Vyjadřuji velký dík všem kolegům, jejichž hlas posluchač ve vysílání neslyší, ale bez kterých by toto médium nemohlo existovat, za dlouholetou spolupráci konkrétně hudebnímu režisérovi Františku Mixovi a mistrům zvuku Lubomíru Výrkovi a Aleši Huberovi. Rozhlasové vysílání je pro mě prioritou číslo jedna a nic se mu jako médiu nevyrovná. To podepisuji i jako stálá posluchačka Českého rozhlasu.
Všechny články
-
Mezi improvizací a kompozicí. Saxofonista a skladatel Radim Hanousek
Futurissimo nabízí portrét hudebníka Radima Hanouska a odhaluje jeho zkoumání hranic mezi kompozicí a improvizací, mezi uměleckými druhy a hudebními žánry.
-
Romština je ohrožená, má smysl, abychom menší jazyky zachovávali, říká hudebnice Petra Gelbart
I když žije od deseti let v Americe, kde vystudovala, ČR považuje za svou domovinu. V devatenácti letech zjistila, že je třetí generací přeživších Romů v holokaustu.
-
Absolutní prostor skladatele Jakuba Rataje
Tentokrát se zaměříme na 41letého skladatele – a rovněž sound designéra – Jakuba Rataje. Ke slovu se tak dostane jeden z neviditelnějších skladatelů současné české scény.
-
Osidlování Ameriky, souboj s orchestrem i radostná Šestá. Martinů, Lutoslawski a Dvořák
Výjimečný je koncert Janáčkovy filharmonie Ostrava s datem 17. října. Vysílali jsme jej v přímém přenosu z bývalého kina Vesmír v Ostravě, z dočasného sídla orchestru.
-
Hudba na znamení. Jak se zrodila?
Melodie městské hromadné dopravy aneb HUDBA NA ZNAMENÍ vznikla z nápadu skladatele a performera, hudebního publicisty a překladatele Iana Mikysky.
-
Svědectví vnitřní svobody. Klavíristka Julianna Avdějeva hraje preludia a fugy Dmitrije Šostakoviče
Koncert klasika s mimořádnou tříhodinovou stopáží přináší záznam koncertu světoznámé pianistky Julianny Avdějevy v souvislosti s výročím Šostakovičova úmrtí.
-
Zrno, plevy, oheň Slávka Hořínky na Prague Offsprig 2025
„Není pro mě obtížné najít to, co bych chtěl dělat, pořád si dělám nějaké poznámky. Ale spíš mně pak dlouho trvá přijít na to, jak,“ říká skladatel HAMU Slavomír Hořínka.
-
Klavíristé mají různé sny, tím mým bylo zahrát si v Carnegie Hall, říká klavíristka Zuzana Šimurdová
Párkrát do roka přijíždí do rodné Ostravy, jinak žije v kanadském Edmontonu. Má zkušenost umělkyně i pedagožky ze tří kontinentů a nově vydala album Vertikální krajiny.
-
Práce v kultuře není zaměstnání, je to životní styl, říká dramaturg Colours of Ostrava Košťálek
Jak spolu se svými kolegy přemýšlí o programu festivalu, aby zaujal návštěvníky různých věkových kategorií? Ptá se Renáta Spisarová.
-
Skladatelská soutěž Generace 2025 a její vítězové
Jak vidí svět skladatelé a skladatelky do 30 let věku? Na to částečně odpovídá první červencové Futurissimo, které zavítá na koncert vítězů soutěže Generace 2025.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »