Je zaměstnankyní Tvůrčí skupiny Hudba. Je zodpovědná za dramaturgii spojenou se záznamem koncertů z festivalů, abonentních řad a operních představení, ale rovněž studiovou prvovýrobu v Moravskoslezském a Olomouckém kraji. Je garantkou programové řady Futurissimo a Soudobá hudba (ČRo Vltava). Připravuje pořady v oblasti klasické a soudobé koncertní hudby pro stanici Vltava. Podílí se rovněž na přípravě publicistických pořadů, mj. vltavské programové řady Vizitka nebo Osudy.
Pro rozhlas pracuje od roku 1996 v ČRo Ostrava (moderování, zpravodajství). V roce 1998 se stala součástí tamní redakce kulturní publicistiky. Od roku 2002 se její práce soustředila na celostátní vysílání, zejména pro stanici Vltava. V roce 2013 získala cenu Prix Bohemia Radio za pořad Káťa Kabanová z divadelního klubu.
„Jsem zodpovědná za rozhlasový výstup o všem, co se v oblasti tzv. vážné hudby v obou krajích děje a to směrem k celostátnímu vysílání, pro které autorsky nebo redakčně připravuji pořady Futurissimo, Soudobá hudba, Koncert klasika, Polední koncerty, Operní večer, Akademie, Partitury nebo mimořádné přímé přenosy koncertů (také z Lysé hory, ostravské věznice, romské osady apod.). Svou prací se snažím naplnit veřejnoprávní službu Českého rozhlasu směrem k posluchačům, tvůrcům a interpretům klasické a soudobé koncertní hudby a rozvíjet rozhlasovou spolupráci s aktuálním hudebním životem, který je spojený s prestižními hudebními festivaly Olomouckého a Moravskoslezského kraje, Moravskou filharmonií Olomouc a Janáčkovou filharmonií Ostrava, Národním divadlem moravskoslezským a profesionálním hudebním školstvím obou krajů - výstupy takové spolupráce pak prezentovat v rámci celostátního vysílání. Díky cestování mám příležitost natáčet s osobnostmi i mimo Českou republiku (Thomas M. Messer, Philip Glass, Karel Husa, Rudolf Komorous, Hanna Arie - Gaifman,Veronique Firkušný, Antonín Tučapský, Jiří Planner, Milena Jelinek, Zuzana Justman a řada dalších).
Vyjadřuji velký dík všem kolegům, jejichž hlas posluchač ve vysílání neslyší, ale bez kterých by toto médium nemohlo existovat, za dlouholetou spolupráci konkrétně hudebnímu režisérovi Františku Mixovi a mistrům zvuku Lubomíru Výrkovi a Aleši Huberovi. Rozhlasové vysílání je pro mě prioritou číslo jedna a nic se mu jako médiu nevyrovná. To podepisuji i jako stálá posluchačka Českého rozhlasu.
Všechny články
-
Zazářila jako kometa. Poslechněte si Osudy Vítězslavy Kaprálové ke 110. výročí jejího narození!
Osobním i profesním životem výrazné české skladatelky a dirigentky 20. století provází Karla Hartl, zakladatelka The Kapralova Society.
-
Spousta věcí v mém životě jsou náhody, říká Tereza Porybná, nová ředitelka Českého centra New York
„Spousta věcí v mém životě jsou náhody,“ komentuje zásadní okamžiky své nomádské existence Tereza Porybná, nová ředitelka Českého centra New York.
-
Už se našel Staudinger, věhlasný slezský varhanář z Andělské Hory
Nástroje klíčového slezského pozdně barokního stavitele Josepha Sebastiana Staundingera (1729−1809) zkoumá varhaník a badatel Tomáš Thon. Připravila Renáta Spisarová.
-
CZECH IT! Premiérové pozdravy z Rakouska i Chorvatska na Music Olomouc 2024
Téma letošního 16. ročníku festivalu současné hudby v Olomouci měl název Czech It! Tedy ano, sice „po česku“, ale prostřednictvím hlavně zahraničních ansámblů.
-
Milostná láska jako vášeň v tvorbě českých skladatelů. Manželky, milenky, múzy a platonické touhy
Nabízíme aspoň střípek z toho, co v klasické hudbě vzniklo díky milostnému citu, ať už naplněnému fyzickou láskou nebo ukotveného v rovině touhy, naděje, ideálu.
-
Mladíček Puccini a Messa di Gloria na Podzimním festivalu duchovní hudby v Olomouci
Messa di Gloria nás jednoznačně přesvědčí o tom, že pro dech beroucí a originální melodie byl skladatel Puccini předurčen už v mládí.
-
Osudy Idy Kelarové. Poslechněte si vyprávění zpěvačky a klavíristky
Hudebnice s romskými kořeny vzpomíná na tátu, život v Huse na provázku, křižování Evropou, hudební scénu 90. let i usilovnou snahu sbližovat lidi.
-
Existovat na hraně možností. Osudy skladatele Rudolfa Komorouse
V šedesátých letech zazářil skladatel Rudolf Komorous (1931) coby jeden z nejradikálnějších a nejzajímavějších avantgardistů v Československu. Dnes jej u nás zná málokdo.
-
Noční zvuková dobrodružství, která se už nebudou asi opakovat
Akustický prvek, ale také „duše klavíru“, jak si technický název stavitelů klávesových nástrojů pro sebe přeložil Michal Rataj, skladatel, producent a pedagog HAMU.
-
Janáčkova filharmonie Ostrava zahajuje třetím rokem v provizoriu. Obdivuhodné!
Jaká bude 71. sezóna orchestru, který už třetím rokem hraje v nestandardních podmínkách bývalého kina Vesmír v Ostravě? Také o tom mluví ředitel filharmonie Jan Žemla.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »