René Zavoral byl znovuzvolen generálním ředitelem Českého rozhlasu
Rada Českého rozhlasu dnes na svém veřejném zasedání potvrdila Reného Zavorala ve funkci generálního ředitele Českého rozhlasu i pro druhé funkční období. To Renému Zavoralovi začne 21. ledna 2022.
V tajném hlasování obdržel stávající generální ředitel sedm hlasů z devíti možných; volby se neúčastnil radní Josef Nerušil. Ke znovuzvolení potřeboval René Zavoral dvě třetiny hlasů z celkového počtu devíti radních. Mezi hlavní priority znovuzvoleného generálního ředitele Českého rozhlasu budou i nadále patřit posilování Českého rozhlasu jako nezávislého, svobodného a moderního média veřejné služby a rozvoj jeho služeb pro posluchače.
„Během mého současného mandátu se podařilo zajistit Českému rozhlasu ekonomickou stabilitu i rekordní postavení na mediálním trhu. Pro naše posluchače jsme zřídili nové stanice a nabídli jim řadu dalších nových služeb i v on-line prostředí. V nadcházejících šesti letech chci pozici Českého rozhlasu jako klíčové národní kulturní instituce ještě více posílit, nadále bude potřeba rozvíjet jeho programovou nabídku i všechny platformy, na kterých nabízí své služby veřejnosti. Stále budu zdůrazňovat roli Českého rozhlasu jako média veřejné služby, které je každodenním průvodcem svých posluchačů a které jim nabízí pestrost, nezávislý pohled na věc a podporuje je v utváření vlastních názorů,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.
René Zavoral je generálním ředitelem Českého rozhlasu od 21. ledna 2016. Ve svém prvním šestiletém funkčním období podporoval transparentnost Českého rozhlasu a komunikaci s veřejností, například zavedením takzvaného rozklikávacího rozpočtu či zřízením funkce Ombudsmana. Vysílání Českého rozhlasu posílil o další regionální stanice v Liberci, Karlových Varech a ve Zlíně. Zřízena byla také speciální digitální stanice Radiožurnál Sport, zpravodajský server iROZHLAS či největší audio portál v republice mujRozhlas.cz.
Stanice Český rozhlas Radiožurnál se v roce 2021 po patnácti letech opět stala nejposlouchanější rozhlasovou stanicí a Český rozhlas získal rekordní podíl na trhu 27,4 procenta. Dokončen byl také proces digitalizace a Český rozhlas nyní jako přirozený lídr digitálního rozhlasového vysílání pokrývá svým signálem zhruba 95 procent populace ČR.