Řidiči sanitek v hradeckém kraji si kvůli rozšíření řidičského oprávnění zopakují část autoškoly
Vedení Záchranné služby v Královéhradeckém kraji posílá desítky řidičů sanitek na rekvalifikaci. Doplnit si musí řidičské oprávnění skupiny "C", které jim umožní řídit auta nad tři a půl tuny. Dosud si vystačili s "béčkem", tedy s řidičským průkazem na běžná osobní auta.
Žádné ministerské nařízení, žádný pokyn - pouze logická úvaha a předvídavost. Tak zdůvodňuje rozhodnutí vedení krajské záchranky.
Čtěte také
Mluvčí Ivo Novák doplňuje, že řidičský průkaz na vozidla do tří a půl tuny stačit nejspíš nebude. „Vnímáme změnu strategie dodavatelů, kteří přímo avizovali, že se v blízké budoucnosti začnou zaměřovat v tomto segmentu na spíše dražší vozidla, nikoliv klasická komerční. A navíc musíme brát v úvahu také rozvoj elektromobility. Dá se tedy předpokládat, že hmotnost těch vozidel se bude posouvat někam výš.“
Oficiální to zatím není, podobné informace nepotvrdilo ani ministerstvo dopravy ani ministerstvo zdravotnictví, vedení záchranné služby si ale tyhle zprávy ověřilo a potvrdilo.
„Proto se raději předem a v klidu připravíme na tuto alternativu, abychom potom v budoucnu nemuseli řešit nějaká velmi rychlá rozhodnutí,“ říká Ivo Novák, kterého mimochodem také čeká kurs v autoškole v nejbližších dnech.
Čtěte také
Dalším důvodem, proč si řidiči doplňují další skupinu řidičského oprávnění, je postup Úřadu práce, který to vlastně zaplatí.
Vysvětluje ředitel krajské pobočky Úřadu práce Martin Horák. „Občané mohou žádat jako zájemci o zaměstnání o nějakou rekvalifikaci. A protože v tuto chvíli máme poměrně dost finančních prostředků v rámci Operačního programu zaměstnanost, tak jsme se rozhodli, že pokud ten zájem mají, tak jim to umožníme udělat už nyní a nebudeme čekat, až ta nutnost skutečně nastane. V té době už by ty prostředky třeba nemusely být k dispozici.“
Všechno se navíc uskuteční v úplně standardním režimu, k řidičům záchranek Úřad práce přistupuje jako ke kterýmkoli jiným uchazečům o rekvalifikaci.
Čtěte také
„Toto je zvolená rekvalifikace, to znamená klasický mechanismus, kdy si zájemce sám vybere a přijde s požadavkem, že má vybraného dodavatele nějaké rekvalifikace a rád by se rekvalifikoval. A v rámci standardního schvalovacího kolečka tady na úřadu práce se to schvaluje,“ říká Martin Horák.
Sami řidiči si tedy zvolí autoškolu, kterou chtějí využít. Zatím je nahlášeno zhruba 130 takových požadavků.
„Celý tento postup je plynulý a pozvolný. V tuto chvíli nemá žádný vliv na personální kapacitu,“ uzavírá mluvčí krajské záchranné služby Ivo Novák.
Související
-
Dýchá ten člověk? A je při vědomí? Dvě nejdůležitější otázky zkušené operátorky tísňové linky 155
Naučíme se správně volat na tísňovou linku 155. Ideální je samozřejmě takovou službu vůbec nepotřebovat, ale jak se říká, je lepší být připraven než překvapen.
-
Záchranář Ivo Novák: Lidé nám pomohou hlavně tím, když dobře spolupracují a řídí se našimi radami
Nakoukneme do první bojové linie s covidem, jak se říká. Budeme si povídat o práci zdravotnických záchranářů v době pandemie, protože ta se také proměnila.
-
Všichni učitelé by měli umět poskytnout první pomoc. Každá sekunda může být drahá
Pedagogové vrchlabské Základní školy náměstí Míru výjimečně nezamířili do svého zaměstnání, tedy do školy, ale do nemocnice. Absolvovali tam totiž kurz první pomoci.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Přizpůsobit se i bojovat. Klimatickou situaci zvrátíme, čím dříve zavřeme emisní kohout, říká Jan Dusík
-
Varování před ruským imperialismem a moskevským režimem. Lipavský zkusil zapůsobit na Maďary
-
O mistrovi hokejové extraligy rozhodne sedmý zápas, Třinec mečbol Pardubic odvrátil výhrou 4:1
-
Žádný trénink, práce na zahradě a úsměv. 82letý španělský penzista uběhl za šest dnů 410 kilometrů