Sláva chybě! Špatně pověšené obrazy dodaly seriálu Devadesátky potřebný nevkus, říká scénograf Henrich Boráros
„Takové město, jaké jsme potřebovali, už neexistuje. Svit byl pro nás pod stoletým nánosem nepoužitelný, a tak jsme si ho postavili. Což mám jako scénograf a filmový architekt nejraději,“ říká Henrich Boráros o kulisách úspěšného snímku Úsvit. Narodil se v Komárnu do rodiny herců, odmalička ale věděl, že sám hrát nebude. Fascinovalo ho výtvarno a u toho zůstal. Ve filmu i v divadle, od kterého si ale teď dává pauzu. Do Vizitky ho pozvala Karolína Koubová.
Související
-
Potřebuju tvořit prostor, ve kterém se cítím bezpečně, říká scénograf Marek Cpin
Vyrůstal na Kráse nesmírné, od studií na JAMU spolupracuje s režisérem Janem Mikuláškem a mezi své zásadní scény řadí Husu na provázku a léblovské Divadlo Na Zábradlí.
-
Scénograf Němeček: Nejspokojenější jsem, když se při zkoušení přijde na principy, které mě nenapadly
Jít do divadla je pro něj výrazně intenzivnější zážitek než jít do kina. I proto své scénografické nápady rád sdílí s divadelními režiséry, například s Jiřím Havelkou.
-
Úsvit je film o jedinci, který dokáže ovlivnit chod systému, říká režisér Matěj Chlupáček
To, že je někdo pokrokový v rámci architektury, ještě neznamená, že je pokrokový v rámci hodnot. I tak lze vnímat snímek Matěje Chlupáčka Úsvit.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.