Tři Ceny Fóra dárců putují do Českého rozhlasu

Zahájení Kavárny POTMĚ v Praze

Nevidomý fanoušek, Rebranding Světlušky a Jedeme pro Světlušku jsou tři projekty Nadačního fondu Českého rozhlasu, které ovládly druhé a třetí příčky Cen Fóra dárců v kategoriích Veřejně prospěšný spot, Integrovaná kampaň a Sbírkový projekt. Slavnostní vyhlášení se uskutečnilo dnes na Dárcovském summitu v Praze.

„Oceněné projekty dokázaly pomoci konkrétním lidem a organizacím. Společenská odpovědnost je dlouhodobě jedním za základních pilířů filozofie Českého rozhlasu,“ řekl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.

Druhé místo v kategorii Veřejně prospěšný spot patří projektu Nevidomý fanoušek. Spoty tvoří sestřih z komentovaných utkání sportovních přenosů pro zrakově postižené fanoušky, které započaly v roce 2018 fotbalem a v letošním roce pokračovaly hokejem, basketbalem a tenisem. Dokumentární spoty zachycují kromě dění na hřišti také reakce nevidomých účastníků a ukazují specifika komentování těchto zápasů, kdy komentátor popisuje dění na hřišti i v ochozech, ale mnohem více si všímá například i gestikulace a popisu hráčů. Videospoty byly realizovány jako výsledek snah Světlušky a stanice Český rozhlas Radiožurnál o zpřístupnění sportovních aktivit pro nevidomé.

Logo Světlušky

Druhou příčku v kategorii Integrovaná kampaň získal Rebranding Světlušky. Ta přišla poprvé od svého vzniku s výraznou změnou vizuálního stylu. Nové logo doplňuje claim „Svítíme ve tmě“ a maskot v podobě komiksového broučka, jenž je propojujícím elementem s dosavadní grafickou podobou Světlušky. Sbírkový projekt Světluška se svou novou podobou snaží být mimo jiné atraktivní a čitelný pro mladší generace, motivovat a příběhem geneze nového loga vtáhnout do děje a inspirovat k vlastním filantropickým aktivitám. Světluška je charakteristická pořádáním eventů, které bývaly roky spojené s černou barvou. I zde dochází ke změně, nová vizuální podoba Světlušky je prozářená, barevná a vybízí k radosti a pozitivnímu naladění, protože dárcovství a pomoc druhým jsou o radosti a vzájemné soudržnosti.

Derby i pro nevidomé fanoušky

Třetí ocenění pro Český rozhlas v podobě třetího místa v kategorii Sbírkový projekt patří cyklistické roadshow Jedeme pro Světlušku. Během srpna se na dvanácti etapách po celé České republice na tandemovém kole vystřídalo dvanáct lidí z Českého rozhlasu včetně moderátorů, reportérů až po šéfredaktory. Členem posádky byl vždy také zrakově postižený cyklista a cílem byla místa, kde Světluška pomáhá. Jelo se například do tábora pro zrakově postižené děti, na kurz sebeobrany nevidomých nebo do divadla, které přichystalo mimořádné představení pro nevidomé. Český rozhlas Radiožurnál zařadil do vysílání z každé cesty tři vstupy a jednu reportáž, ve které se věnoval jak osobě zrakově postiženého cyklisty, tak aktivitám navštívené organizace či tématu ze života zrakově postižených.

„Ráda bych připomněla, že Český rozhlas je zřizovatelem Nadačního fondu Českého rozhlasu, který v příštím roce oslaví své 20. jubileum. Český rozhlas stál i u zrodu projektu a veřejné sbírky Světluška. Já osobně nás vnímám jako propojené nádoby, které se svým obsahem vzájemně obohacují. I proto vznikly v letošním roce hned tři úžasné projekty, na kterých jsme spolupracovali s moderátory a redaktory Radiožurnálu a dalších stanic ČRo a Grafickým studiem Českého rozhlasu. Všechny tři dnes získaly ocenění Fóra dárců,“ uvedla ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu Gabriela Drastichová.