Autosalon Frankfurt 2013 už brzy!

6. září 2013

Už po 65. se do Frankfurtu nad Mohanem na velkou motoristickou událost sjedou milovníci aut. Na návštěvníky opět čekají desítky světových i evropských premiér a vzhledem k tomu, že Frankfurt není příliš daleko, okolo pěti, šesti hodin jízdy autem, lze očekávat i velký zájem českých motoristických fanoušků.

Z Prahy do Frankfurtu je ideální trasa po dálnici D5 přes Rozvadov, Norimberk a dále do Frankfurtu. Cesta měří zhruba 500 kilometrů a náklady vyjdou na 55 eur – jsou to jen náklady na palivo, protože na německých dálnicích se poplatky neplatí. S parkováním u frankfurtského výstaviště nebudete mít problém, protože tu jsou rozlehlé garáže s dostatečnou parkovací plochou a dopravu mezi garážemi a areálem výstaviště zajišťují autobusy, takzvané Shuttle Busy.

Těšit se můžete na sen mnoha mužů i žen – nové Subaru WRX. Zajímavé bude sledovat reakce lidí na rozporuplné tvary nové Škody Rapid Spaceback. Objeví se Volkswagen Golf R, elegantní Renault Mégane nebo třeba Lamborghini Cabrera a další sporťáky, o nichž si většina z nás může nechat jen zdát. Ale přijeďte se na ně na autosalon podívat.

Pro odbornou veřejnost stojí vstupné ve dnech 10. – 22. 9. celkem 45 eur, víkendové vstupné (tedy 14. a 15. 9. a 21. a 22. 9.) je 15 eur a v pracovní dny činí 13 eur.

Audi
Z produkčních modelů Audi si ve Frankfurtu odbude premiéru modernizovaná verze sedanu A8 a nový kabriolet A3 Cabrio. Bude vyjíždět na podvozku sedanu, a tak nabídne více místa v zavazadlovém prostoru i na zadních sedadlech. Stahovací střecha zůstane plátěná.

BMW
Těšit se můžete na nový model BMW i3. Čtyřmetrový elektromobil má motor o výkonu 125 kW a točivém momentu 250Nm. Třetí generace populárního modelu X5 přijde nově i se čtyřválcovým dieselem sDrive25d. A odhalení sériové podoby i8 si BMW nechává až na autosalon, výrazně lišit se ale nebude.

Citroën
Designově neotřelý model C4 Picasso se na IAA ukáže i v prodloužené verzi Grand. Nové sedmimístné MPV je stejně extravagantní jako menší sourozenec. Sedmimístná kabina má v druhé a třetí řadě nabídnout nejvíce místa v segmentu a interiér bude vzdušný i díky prosklení o celkové ploše přes 5,7m2.

Dacia
Rumunská automobilka představí modernizovanou verzi malého SUV Duster. Hlavní změnou by měla být zcela nová přední část připomínající malý hatchback Sandero.

Ford
Proslýchá se, že představí modernizovaný velkoprostorový model S-Max, který bude vycházet z technicky spřízněného nového Mondea. S ním bude sdílet nejen podvozkovou platformu, ale i motory.

Honda
Konečně se nám představí sériová verze kombíku na základě modelu Civic – Honda Civic Tourer. Nabídne mimořádně prostorný kufr o velikosti 610 litrů – větší než u Octavie Combi – a také zadní nápravu s adaptivními tlumiči. Těšit se můžeme také na vylepšený exteriér i interiér.

Hyundai
Těšit se můžete na novou generaci městského hatchbacku i10, která má uvnitř nabídnout více prostoru, povyrostl také zavazadlovník – na 252 litrů. Přitáhnout pozornost by měly sportovnější tvary. Zatím se ukázala pouze pětidveřová varianta, o třídveřovém provedení se však také spekuluje.

Mercedes-Benz
Premiéru sériové verze modelu GLA si Mercedes-Benz nechal pro Frankfurt. Od větších souputníků e novinka liší příčnou zástavbou motoru. Verze s pohonem všech kol bude mít standardně sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Nedávno předvedená vlajkový loď Mercedesu – Mercedes-Benz třídy S – se předvede v nových verzích.

Mazda
Nová trojka – Mazda 3 – vzniká už bez spolupráce s Fordem a využívá technologie Skyactiv. Novinkou je adaptivní tempomat a benzínová jednapětka.

Nissan
Velkou premiéru připravuje japonský Nissan. Mělo by jít o vůz nižší střední třídy s tradičním jménem Almera. Dočkáme se i konceptu Nissan Friend-me. Zásadní model, který je pro automobilku v Evropě nepostradatelný, Nissan Quahqai, se ukáže ve zcela nové podobě.

Opel
Paletu verzí modernizovaného Opelu Insignia rozšíří provedení Country Tourer, který reaguje na zájem zákazníků o oplastované pseudoterénní vozy. Co mu nechybí, to je všech kol, podvozek zvýšený o 20 milimetrů nebo ochranné prvky karoserie – kompletní výbava pro výlet mimo asfalt.

Peugeot
Hlavní dominantou stánku Peugeotu bude kompaktní hatchback 308. Půjde o moderní automobil postavený na nové koncentrované platformě EMP2. Prostor pro řidiče s vyvýšeným štítem uvádí Peugeot jako i – cockpit, který má umožnit sledovat důležité informace, aniž by šofér opustil očima silnici.

Renault
Velký stánek opět slibuje francouzský Renault. Měl by se na něm představit koncept Espace, představující vizi příštích prémiových modelů. Důležitý je také facelift modelu Mégane. Studie nejmenšího modelu Renaultu ukáže podobu nového Twinga, které vzniká ve spolupráci se Smartem. Pravděpodobně tak dojde na pohon zadních kol a motor umístěný vzadu.

Seat
Verze kombi se konečně dočkal také Seat Leon. S objemem 587 litrů ­– po sklopení zadních sedadel až 1470 litrů – sice za ostatními trochu zaostává, ale má nejkratší karoserii. Vyvážené proporce a pečlivě vedené prolisy na bocích dodávají vozu elegantní vzhled, uvnitř kabiny se ovšem nezměnilo prakticky nic.

Subaru
Do Frankfurtu přiveze koncept Subaru WRX. Samozřejmě nechybí nasávač na kapotě ani difuzor. Zajímavé bude také Subaru Viziv – studie crossoveru zůstává pro Subaru aktuální téma, stejně jako jeho plug-in hybridní pohon se třemi elektromotory a dvoulitrovým „designem“.

Suzuki
Japonské Suzuki připravuje pro Frankfurt koncept malého crossoveru iV4, který je převzetím sériového modelu. Studie se tváří hodně drsně, vozu dominuje maska chladiče rozdělená na pět částí s centrálně umístěným logem výrobce.

Škoda
Pro české motoristy bude zřejmě nejdůležitější druhá karosářská verze modelu Rapid, kterou Škodovka označuje jako Spaceback. Oproti původním předpokladům je nová verze kratší a vzhledem k tomu se smrskl zavazadlový prostor. Rapid dostal také nové barevné provedení interiéru. Pod frankfurtskými reflektory se objeví také faceliftované provedení malého SUV Yeti. Na zadním víku u registrační značky by se měl objevit v současnosti tradiční prolis do tvaru „A“.

Volkswagen
Hlavním lákadlem stánku německé automobilky bude nový Golf Plus zvýšený oproti tomu běžnému o 15 centimetrů. Veřejnosti se poprvé ukáže také naftová verze BlueMotion se spotřebou 3,2l/100km a měl by se objevit i sportovní Golf R s výkonem 300 koní a pohonem všech kol.

Spustit audio