Český rozhlas Vltava přichází s novou vizuální identitou

8. září 2020

Od začátku září prochází Vltava programovou změnou, kterou komunikuje rozsáhlá marketingová kampaň postavená na nové vizuální identitě stanice. Námět i realizace pochází z grafického studia Českého rozhlasu.

„Jednotlivé vizuální prvky ‚nové‛ Vltavy budou aplikované v marketingovém mixu zahrnujícím outdoor, online, print i on-air komunikační aktivity v průběhu celé kampaně, a to až do konce roku 2020. Vizuály staví na detailních portrétech osobností Českého rozhlasu Vltava – Jany Plodkové, herečky, která je zároveň hlasem stanice, nebo Vladimíra Franze, hudebního skladatele, výtvarníka a moderátora pořadu Sedmé nebe,” uvedl ředitel Komunikace, marketingu a obchodu Českého rozhlasu Jiří Hošna.

Dále je tváří kampaně divadelnice a zpěvačka Monika Načeva a zpěvačka Sára Vondrášková aka Never Sol. Obě interpretky také moderují a zaznívají v autorském hudebním pořadu Sedmé nebe.

Jana Plodková

Barevné ladění fotografií duotónem, které je v kampani užito, odráží a rozvíjí korporátní barevnost stanice Český rozhlas Vltava. Pracuje se základní barevností tyrkysové i její doplňkovou barevnou škálou využívající tmavší odstíny modré, která umožňuje detailnější prokreslení a zvýraznění rysů tváří. „Duotón je moderovaný dalšími barvami - značkami programového pilíře. K minimalistické formě tohoto kontrastu přísluší jistá strohost architektury komunikace, díky které vzniká čitelnost a identifikace brandu. Vizuální formy jsou v něm, se stejnou úrovní, doplňovány sémantickými vzorci. Piktogramy, textové logotypy, vyjadřují stejné motivy jinou formou,“ doplnil František Novotný z grafického studia Českého rozhlasu, který je společně s Michaelou Doležalovou autorem konceptu.

Čtěte také

Výrazným vizuálním prvkem klíčového vizuálu je portrét v kombinaci s čistou typografií doplněný o zpřístupnění jednotlivých vizuálů k hlavním programovým pilířům (hudba, slovo, kultura) pomocí barevných kódů a piktogramů, které pomáhají posluchačům s orientací v široké programové nabídce Vltavy.

Vladimír Franz

„Konstrukce brandu vychází z pravidel UX/UI designu. Prvky mezi sebou komunikují stejně jako infosystém či dopravní značení. Každodennost cestování metrem je toho přímou ukázkou: cestujeme po barevné trase, která je ale zároveň značena i sémanticky, písmenem. Piktogramy tak zastávají tuto funkci. Logotypy jsou doplněny symboly, které charakterizují zastřešující program a fungují jako orientační systém. Pilíř ‚hudba‛ je charakterizován zvukovou křivkou, ‚slovo‛ je znázorněno ikonou nalinkovaného textu a ‚kulturní publicistika‛ těží ze symbolu zoomu z digitálních fotoaparátů jako motiv cílící na informace,“ dodal Novotný.

Nový vizuální styl vznikl kompletně in-house v Oddělení marketingu Českého rozhlasu. Autory jsou Michaela Doležalová a František Novotný z Grafického studia Českého rozhlasu. Osobnosti vyfotil Vojtěch Havlík, hudební dramaturg Českého rozhlasu. Online grafiku připravil Vladimír Staněk, grafik Nových médií Českého rozhlasu. Komunikaci značky zajišťuje Marika Mazáková, brand manažerka Českého rozhlasu Vltava.

Spustit audio