Chcete si cestu na Slovensko užít v klidu? Jeďte autovlakem

10. srpen 2013

Plánujete letní dovolenou na Slovensku, ale zároveň se chcete vyhnout kolonám a dalším komplikacím na silnici? Vypravte se autovlakem. Z Prahy vyjíždí třikrát denně. A zatímco budete v klidu odpočívat v lůžkovém voze, auto pocestuje s vámi na speciálním vagonu.

Autovlaky z Prahy míří do Košic a do Popradu. Dva expresy vyjíždí v noci a jeden po deváté hodině ranní. Speciální vagony pojmou deset až třicet automobilů. Ve všední dny jsou naplněné ze 70 %, takže je možné si lístek koupit prakticky ze dne na den. V letním období však míří do Tater mnoho rodin s dětmi – proto je dobré si lístek rezervovat dopředu.

„Je možné koupit si jízdní doklady standardně 60 dnů předem, ale nejpozději 2 hodiny před odjezdem vlaku kvůli nakládce vozidla na autovůz,“ vysvětluje mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Čtěte také

Auta se v Praze řadí na terminálu u výjezdu z Italské ulice. Sebou musíte mít technický průkaz vozidla, které nesmí být těžší než 2,5 tuny včetně nákladu a vyšší než dva metry. Před nakládkou projde auto ještě kontrolou.

„Tady provedeme běžnou technickou prohlídku vozidla, zda na něm nejsou nějaké závady – poškození laku, rozbitá skla a tak dále. Prohlídka probíhá v souladu s protokolem, který vyplníme a potom přijde samotná nakládka,“ popisuje manažer krajského centra osobní dopravy Jakub Goliáš.

Autovlak do Popradu využívají spíš lidé na dovolenou, do Košic jezdí zase pracovně. Někteří míří dál do východní části Evropy. Autovlaky volí kvůli odpočinku a mnohdy také levnější ceně. „Je to pro nás výhodnější, protože přijedeme do Popradu, tam se vyspíme celou noc. Je to dobré, člověk je odpočinutý. Přes noc se ve vlaku vyspím a nemusím řídit a být unavený z jízdy. Do Popradu je to kolem sedmi až osmi hodin. Služba je komfortní, je to příjemné,“ svěřují se cestující.

Slovensko je jedinou destinací, kam v současné době míří z Prahy autovlak. Jeho obnovu do Chorvatska České dráhy i přes poptávku neplánují. „Podmínky zahraničních dopravců byly natolik náročné a natolik se prodražovala cesta – náklady na cestu, že už to dneska není pro nás rentabilní,“ uzavírá naše povídání Radek Joklík z tiskového oddělení.

Spustit audio