Nehoda nebo porucha? Do všech asistenčních služeb se dovoláte přes jednotnou linku 1224

25. červen 2015

Po dopravní nehodě nebo při poruše vozidla už nemusíte vzpomínat na telefonní číslo konkrétní asistenční služby, ani na název své pojišťovny. Stačí vaše SPZ a volat univerzální linku 1224.

Česká kancelář pojistitelů (ČKP) spustila informační kampaň pro jednotnou telefonní Linku pomoci řidičům. Ta funguje od loňského listopadu a usnadňuje kontakt řidiče po nehodě či poruše s asistenční službou, kterou má smluvně zajištěnou prostřednictvím pojišťovny, u níž má zaplacené povinné ručení.

Pražských řidičů jsme se ptali, jestli by při nehodě věděli, kam volat.
„Já to mám v autě napsaný na papírku od pojišťovny a od autoservisu, kam mám volat.“
„Asi bych volal 112.“

Vytočte 1224

Zavolat může řidič na jednotnou telefonní linku. Její výhodou je lehce zapamatovatelné číslo 1224 a schopnost zasáhnout rychle.

„To je určeno řidičům, kteří jsou na silnici s nepojízdným vozidlem. Ten řidič potřebuje řešit odtah vozidla. Má ho předplacen v rámci asistenčních produktů v rámci pojištění vozidla. A právě ta linka 1224 slouží k tomu, aby se řidič jednoduchým, nekomplikovaným způsobem mohl s tou smluvní asistenční společností pojišťovny spojit,“ popisuje službu výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec.

Čtěte také

Volání podle tarifu, služba samotná zdarma

Za telefonát se platí od 3 do 5 korun za minutu podle tarifu mobilního operátora. "Ta vlastní služba Linky pomoci řidičům je zdarma. Volání jako takové je zpoplatněno,“ říká Hradec. Telefonát ale netrvá dlouho. Hovor by se tak neměl řidičům prodražit.

Nemůžete si vzpomenout na název své asistenčky? Nevadí!

„Operátor call centra Linky pomoci řidičům po vás chce nějaké identifikační údaje samozřejmě. Buď se od vás potřebuje dozvědět, kde je vozidlo pojištěno. Pro případ, že to víte. Když – a to se klidně může stát v tom stresu, řidič prostě z nějakého důvodu neví, kde je vozidlo pojištěno – stačí, aby tomu operátorovi sdělil registrační značku vozidla. Operátor zjistí, u které pojišťovny je vozidlo pojištěno a přepojí ten hovor, aby už proběhl přímo mezi volajícím řidičem a smluvní asistenční společností pojišťovny,“ vysvětluje princip Jakub Hradec.

Jedná se o společný projekt asistenčních společností sdružených v Asociaci asistenčních společností. Linka řidičům po nehodě usnadní využití smluvní asistenční služby. Tu mají mít na základě pojistky předplacenou.

Čtěte také

Pozor na lovce nehod!

Na nehodu se totiž nelze psychicky připravit a řidič tak může snadno naletět takzvaným lovcům nehod. „Nastává velmi prudký stres většinou, který se dá nazvat akutním stresem. Je to individuálně velmi odlišné. Někteří lidé dokáží tu situaci racionálně řešit. Někteří jsou v šoku a chovají se víceméně chaoticky,“ varuje dopravní psycholog Michal Valtr a dodává, že tyto firmy stresu řidičů po nehodě využívají a nabízí jim mnohdy předražené a zbytečné služby. Ty jim následně v řadě případů odmítne jejich pojišťovna proplatit.

Linka v provozu 24 hodin denně

Řidiči se na jednotnou telefonní linku dovolají kdykoliv. „Linka pomoci řidičům se svým číslem 1224 je k dispozici non-stop,“ potvrzuje Jakub Hradec z ČKP.

Číslo linky je napsané v zelené kartě, v euro formuláři o dopravní nehodě nebo na webu pojišťoven. Ty nahrazují původní telefonní čísla tímto jednotným.

Spustit audio