Počet asistenčních zásahů u aut na leasing vzrostl meziročně o polovinu
Češi si přestávají vážit nových aut za několik stovek tisíc korun. Hlavně těch, které leasingové společnosti nabízejí lidem k pronájmu přes takzvaný operativní leasing. Ten je mezi Čechy stále oblíbenější. Podle České leasingové a finanční asociace si auto pronajme zhruba třetina všech, kteří chtějí mít nový vůz. Řidič se za měsíční poplatek nemusí o auto vůbec starat, a proto se čím dál častěji obrací s problémy na asistenční služby. Někdy i kvůli banalitám.
Loni Asistenční společnosti poskytly pomoc u vozidel na operativní leasing asi v 16 000 případech. S porovnáním s rokem 2016 to je přibližně jednou tolik. A právě nejčastějším důvodem k odtažení byla porucha na autě.
Firmy ale s řidiči řeší i banálnější zásahy, jak doplňuje Darina Boumová mluvčí České asociace asistenčních společností: „Registrujeme, že zhruba až v 70% to tvoří běžné poruchy, přibližně v 30% jsou to nehody a malé procento jsou drobné incidenty, například vybití baterie, zamrzlá nafta, nefunkční stěrače v dešti nebo ztráta klíčků od auta.“
Podle Jiřího Tůmy ze Svazu prodejců a opravářů motorových vozidel nemají lidé k pronajatým autům vztah. „Je to věc povahy lidí, ale všeobecně platí to, že když někdo užívá cizí majetek, tak ho víc »rasuje«“.
Náklady na jeden asistenční zásah u vozidla na operativní leasing se mnohdy navyšují i zapůjčením náhradního auta. Loni tuto možnost využilo přes 6 tisíc řidičů, pokračuje Jurij Kostaš z Europ Assistance: „Jedná se o desítky milionů korun, které jsme zaplatili za uživatele operativního leasingu za asistenční služby. Náklady na jeden asistenční zásah, jako je zapůjčení náhradního vozidla nebo odtah se může pohybovat v řádu desetitisíců korun.“
Podle České asociace pojišťoven loni na pojistném za auta na leasing inkasovaly pojišťovny více než 1,6 miliardy korun. Za opravy při pojistných událostech ale zaplatily mnohem víc, přes 2 miliardy korun. Podle asociace může proto pojištění pronajatých vozidel do budoucna zdražit.