Řidiči jsou na zimu vybaveni rýčem nebo kýblem písku
S přípravou vozidla na zimní sezónu čeká mnoho řidičů až na první mrazíky a sníh. Někteří vymění pouze pneumatiky. U nás jsou povinné od prvního listopadu do konce března v případě zasněžené silnice, námrazy nebo v úsecích, kde to určuje dopravní značení. Víme, jaké další zimní vybavení vozí řidiči v autě.
Na čerpací stanici v Praze na výjezdu z města na dálnici D8 jsme zjišťovali, jestli mají řidiči své auto připravené na zimu. Přijel mladý muž v octavii combi. Vozíte v autě škrabku na sklo? „Vozil jsem, ale teď jsem ji někam založil a nevím, kde je.“
A jak to máte třeba s přípravou na zimu?
„Nejdřív jsem si to dělal sám, ale nyní dávám auto do servisu.“
Vedle u stojanu je paní v červené felicii. Jak je na tom se svým autem ona? „Mám rýč, vozím ho v kufru.“ Kromě rýče je v kufru ještě lano, takže kdyby paní zapadla, je perfektně vybavená.
Ještě přijíždí pán v bílé fabii combi. Vozíte něco, kdybyste zapadl s autem? „Vozím většinou lopatu a také takový uzavřený kyblík písku. Teď to ale nemám s sebou, protože to budu teprve dodávat.“
Jsou řidiči, kteří nechávají zimní přípravu na poslední chvíli. Přesunuli jsme se na Prahu 9 do autoservisu MIKA. Milan Mika nám prozradí, jak nejlépe připravit auto na zimu.
„Musíme doplnit nějakou stěrku na škrábání, smetáček, pokud pojedeme na hory, je dobré si vzít sněhové řetězy nebo malou lopatku,“ říká Jan Mika z autoservisu v Praze na Proseku a dodává, že kromě této výbavy byste měli zkontrolovat a doplnit nemrznoucí směs do ostřikovačů minimálně do mínus 20 stupňů. Podívat se na gumy u stěračů nebo promazat těsnění u dveří.