Startuje další ročník projektu Daruj krev s Českým rozhlasem

 Daruj krev s českým rozhlasem, darování krve, krevní transfuze, krev

Ve středu 1. června odstartuje hlavní část projektu Daruj krev s Českým rozhlasem. Cílem akce je šířit povědomí o dárcovství krve a oslovit především ty, kteří dosud krev nedarovali. Také v letošním roce se tvářemi kampaně stali zaměstnanci Českého rozhlasu.

„Akce ‚Daruj krev‘ patří mezi naše tradiční projekty. V současné době se zaměřujeme především na oslovování prvodárců. I proto jsou důležitou součástí akce propagační aktivity, kterými se snažíme vyvracet nejčastější mýty a stereotypy o dárcovství krve. Těší mě, že se do tohoto přínosného projektu pravidelně zapojují i naši zaměstnanci. Jejich příběhy a překážky, které překonali, mají prvodárcům pomoci odstranit obavy, které většinou odběr krve provázejí,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.

Tvářemi kampaně se pro letošní rok stali například moderátor Radiožurnálu Petr Král nebo moderátorka Radia Wave Bára Šichanová. Český rozhlas s nimi natočil videospoty, které je zachycují v prostředí transfúzních stanic při odběru krve. Videa budou akci propagovat na internetu a sociálních sítích. K dispozici bude dárcům také aplikace „JSEM DÁRCE“. Na podporu dárcovství krve zde mohou zájemci vložit svou fotografii nebo použít aplikaci Instagram, aplikaci lze obsluhovat také z mobilních zařízení. Vizuálním znakem kampaně a projektu zůstává vyhrnutý rukáv na pravé ruce. Generálním partnerem akce je Všeobecná zdravotní pojišťovna, která bezpříspěvkovým dárcům umožňuje čerpat příspěvky až ve výši 1000 Kč.

Barbora Šichanová, moderátorka Radia Wave
Petr Král, moderátor Radiožurnálu
Jana Švadlenková, lesní roh - Symfonický orchestr ČRo
Ondřej Vaňura, redaktor zpravodajství, Hradec Králové
Andrea Kratochvílová, redaktorka zpravodajství, Jihlava

„Ještě loni vyplácela VZP dárcům speciální příspěvek 500 korun, od letoška jsme jeho výši zdvojnásobili. I to je důkaz toho, že jejich ochotu a obětavost považujeme za mimořádně důležitou a prospěšnou. Generální partnerství na akci Daruj krev s Českým rozhlasem je pak další cestou, která nám umožňuje darování krve podpořit. Velice mne těší, že od té doby, kdy VZP do projektu vstoupila, počty účastníků vzrostly o více než 50 %,“ uvedl ředitel VZP Zdeněk Kabátek.

Hlavní část projektu potrvá do 20. června. Právě v období od 1. do 20. 6. bude možné darovat krev, respektive si s transfuzní stanicí domluvit konkrétní termín návštěvy. Zájemci se mohou registrovat na webových stránkách www.darujkrev.rozhlas.cz, kde vyplní registrační formulář a mohou si vybrat konkrétní transfuzní stanici. K aktivní spolupráci na projektu se přihlásila většina transfuzních stanic v České republice.

V neděli 19. června se na Staroměstském náměstí v Praze uskuteční Koncert pro dárce, který Český rozhlas pořádá ve spolupráci s partnerem projektu, společností Mattoni. Záštitu projektu poskytlo Ministerstvo zdravotnictví ČR, Světová zdravotnická organizace WHO, Ústav hematologie a krevní transfuze a Český červený kříž.

Aktivní část projektu bude probíhat do 20. června. Právě v období projektu bude možné darovat krev na většině transfuzních stanic v České republice, resp. si s transfuzní stanicí domluvit konkrétní termín, který bude moci být i později než do 20. června. K aktivní spolupráci na projektu se přihlásila většina transfuzních stanic v České republice.

Zájemci se mohou registrovat vyplněním formuláře, kde si mohou vybrat konkrétní lokalitu. Po vyplnění všech nezbytných údajů přijde potvrzovací e-mail s podrobnými informacemi, včetně kontaktů na vybranou transfuzní stanici. Pro sjednání termínu k odběru je nutné se ve většině případů telefonicky objednat.

Rovněž v letošním roce bude dostupná aplikace JSEM DÁRCE. Na podporu dárcovství krve zde mohou zájemci vložit svou fotografii nebo použít aplikaci Instagram. Aplikaci lze obsluhovat i z mobilních zařízení.

Svou podporu můžete vyjádřit také na facebookovém profilu projektu.

Projekt Daruj krev s Českým rozhlasem se zrodil v Brně v roce 1992 a od té doby se k posluchačům pravidelně vrací. Jeho cílem je zvýšit zájem o dárcovství krve a především oslovit prvodárce, tedy lidi, kteří dosud krev nikdy nedarovali.