Zájem o obsah Českého rozhlasu roste

Český rozhlas v měsíci březnu zaznamenal rekordní zájem o své audio služby, které nabízí na svých vlastních platformách nebo prostřednictvím třetích stran. Rozhlas.cz a mujRozhlas.cz navštívilo více než 2,2 mil. reálných uživatelů, kteří si spustili více než dva milióny audií. Na třetích stranách včetně YouTube si uživatelé spustili dalších 4,6 miliónů audií s obsahem Českého rozhlasu.

V březnu také výrazně vzrostl zájem o živé vysílání Českého rozhlasu na internetu, a to především dvou hlavních zpravodajských stanic. Ve srovnání s únorem poslouchalo Český rozhlas Radiožurnál o 47 % více lidí a počet posluchačů živého vysílání Českého rozhlasu Plus se zvýšil o 42 %.

„Českému rozhlasu se daří oslovovat široké publikum i mimo tradiční platformy. Dlouhodobě roste zájem o zpětný poslech audio obsahu Českého rozhlasu na vyžádání, tzv. „on demand“, a březen byl v zájmu posluchačů rekordní: lidé si pustili téměř tři miliony audií Českého rozhlasu, a to jak na webu rozhlas.cz, na audioportálu mujRozhlas.cz nebo v podcastových aplikacích,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.

Na vlastních platformách Českého rozhlasu lidé nejvíce zpětně poslouchají obsah stanice Český rozhlas Dvojka, která má 35% podíl všech tzv. on demand posluchačů. Stanice Český rozhlas Radiožurnál a Radio Wave mají silnou základnu posluchačů prostřednictvím třetích stran. Postaraly se o téměř třetinu všech poslechů audií z produkce Českého rozhlasu v Apple Podcasts a Spotify. Velký nárůst v poslechovosti zaznamenalo i díky své nové mobilní aplikaci Rádio Junior. V březnu si lidé pustili 2x více audií Rádia Junior než v únoru.

Mobilní aplikace pro Rádio Junior

Nejposlouchanějšími pořady na platformách Českého rozhlasu jsou Četby na pokračování, Pokračování za chvilku a Host Lucie Výborné, ve třetích stranách mají nejvíce posluchačů Vinohradská 12, Host Lucie Výborné, Historie českého zločinu a Buchty. Zajímavostí je obrovský zájem i o rozhlasové pořady, které se v podobě videozáznamu publikují na rozhlasových profilech kanálu YouTube. Za rok 2019 měly tyto pořady dohromady 35 milionů zhlédnutí a jenom za měsíc březen letošního roku získaly necelé 4 miliony spuštění. Největší zájem je na této platformě o pořady Host Lucie Výborné, Blízká setkání, Osobnost Plus a Pochoutkový rok.

V březnu se literárně dramatická díla stala hned po živém vysílání stanic Český rozhlas Radiožurnál a Český rozhlas Plus nejvyhledávanějším obsahem na audioportálu mujRozhlas.cz a podobně se také dařilo obsahu pro děti. Proto je pro fanoušky rozhlasových her, četeb a povídek připravena úplně nová stránka Hry, četby a povídky, kde najdou vše pohromadě včetně tipů, doporučení a zajímavostí z archivu. Nově je také vytvořena speciální sekce Pro děti, která dostala nový vizuální obal. Tam najdou posluchači nejnovější pohádky, výběr z povinné četby i zajímavosti pro chytré hlavy.

Jana Plodková_mujrozhlas

Nově grafické zpracování na audioportálu mujRozhlas má také sekce věnovaná rozhlasovým dokumentům. Posluchači mohou vybírat podle témat, která je zajímají, ale vybrat si mohou také ze speciální sekce věnované dokumentům, které získaly tuzemská i mezinárodní ocenění. Stejnou podobu těchto speciálních stránek najdete na webu i v mobilní aplikaci.

Během března připravil mujRozhlas řadu speciálních projektů, mezi které patří například Nepovinná četba nebo Auditorium. Nepovinná četba je série předčítání autorských děl i oblíbených knih populárních osobností a autorů. Čtenářsky oblíbené kousky načetla herečka Tereza Šefrnová, hudebník Jan Haubert z hudební kapely Visací zámek nebo generální ředitel Národní knihovny České republiky Martin Kocanda. Auditorium je malá rozhlasová posluchárna, ve které posluchači každý den naleznou jeden klenot z archivu Českého rozhlasu, jenž odkazuje k aktuálnímu tématu.