iROZHLAS.cz je opět milionový, hlásí nejlepší výsledek v historii

Český rozhlas spustil nový zpravodajský server iROZHLAS.cz

Zpravodajský server Českého rozhlasu má za sebou nejlepší měsíc ve své historii: v květnu navštívilo iROZHLAS.cz podle statistik Netmonitoru 1 267 517 reálných uživatelů. Počtvrté se tak podařilo přeskočit milionovou laťku. Květen 2019 byl rekordní dle všech měřených parametrů: na iROZHLAS.cz přišlo nejvíc reálných uživatelů, zaznamenán byl i největší počet návštěv a zhlédnutých stránek.

Dosavadní rekord byl spjat s lednem 2018, kdy prezidentské volby přitáhly 1 222 662 reálných uživatelů. Výjimečná květnová čísla zařídily především eurovolby a speciální obsah k Mistrovství světa v hokeji, který těžil z úzké spolupráce s digitální stanicí Radiožurnál Sport.  „Věřím, že čtenáři ocenili, že vše našli na jednom místě – přehrávač i jednotlivé články,“ řekl šéfredaktor serveru iROZHLAS.cz Radek Kedroň a nabídl srovnání. Letošní hokejový speciál byl pohledem statistik třikrát úspěšnější než v minulém roce.  „Bodoval ale i původní obsah našich redaktorů, ať už se týkal aktuálních kauz či fenoménu fake news a Černobyl,“ dodal s tím, že se podle něj vrací i energie vložená do zpravodajského podcastu Vinohradská 12, pro nějž je server jedním z hlavních distribučních kanálů.

Květen 2019 v číslech

RU: 1 267 517 (předchozí rekordní leden 2018 měl 1 222 662)

Visits: 3 810 627 (leden 2018 měl 3 261 803)

PV: 7 492 673 (leden 2018 měl 6 632 953)

 

Milionová návštěva se skládala i z dalších dílků: například sčítací volební aplikaci, kterou iROZHLAS.cz opět nabídl k volnému šíření, si na své stránky umístila stovka webů. Od lokálních médií až po internetové prezentace obcí a měst.

Jak ukazují statistiky, navíc se začíná vyplácet akcent, který dal iROZHLAS.cz při svém zrodu na mobilní verzi.  „Co se týká zařízení tak mobil vládne, v celku tvoří stabilně téměř 60 % návštěv,“ připomněl projektový manažer serveru iROZHLAS.cz Jiří Špaček.

Projekt NetMonitor, který dlouhodobě sleduje návštěvnost českého internetu, spočítal milionovou návštěvnost počtvrté: poprvé při zmiňovaných prezidentských volbách, podruhé během zimní olympiády v Pchjongčchangu a potřetí při komunálních volbách loni na podzim.