Hra Českého rozhlasu zvítězila na festivalu Prix Europa
Dílo Šachová hra Českého rozhlasu vyhrálo první místo na prestižní mezinárodní soutěži Prix Europa v kategorii Digital Media Interactiv. Šachová hra vznikla ve spolupráci s Nadačním fondem Světluška a společností PlayByEars. Unikátní je v tom, že zahrát si ji můžou i nevidomí. Festival Prix Europa se konal v Berlíně ve dnech 22. až 27. října.
„Vítězství znamená fenomenální úspěch a je ukázkou toho, že Český rozhlas je důležitou součástí rozhlasové produkce v Evropě, potažmo ve světě. Za předzvěst tohoto vítězství se dá považovat i fakt, že se Šachová hra dostala do nejužšího výběru děl na 75. ročníku mezinárodní soutěže Prix Italia,“ uvedl generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral.
Jednotlivé nominace na Prix Europa celý týden hodnotí zástupci nominovaných děl mezi sebou a vítěz pak vzejde z tajného hlasování. U Šachové hry zdůraznili, že oceňují téma Alzheimerovy nemoci, jejíž problematiku vítězné dílo rozvíjí. Do finálního výběru Prix Europa se probojovala společně s dalšími 180 počiny. Celkový počet přihlášených příspěvků bylo 611, mediálních organizací 240.
Šachovou hru na festivalu Prix Europa prezentoval programátor Michal Zátopek. Sošku býka Tauruse, nejvyšší evropskou trofej pro televizní a rozhlasové vysílatele, převzala kreativní producentka Kateřina Rathouská. „Mám obrovskou radost, že se nám podařilo vyhrát na festivalu Prix Europa. Ocenění se jmenuje Best European Interactive Media Project (Nejlepší evropský interaktivní mediální projekt) a moc se těším, že budu moci se svými kolegy Tomášem Oramusem a Michalem Zátopkem pracovat třeba i na nějakém dalším podobném interaktivním projektu,“ řekla Kateřina Rathouská.
Paměťová audiohra, kterou ocení vidící i nevidomí hráči, navazuje na herní principy historicky první české audiohry Důkaz 111, klade však větší důraz na využívání zvuku jako herní mechaniky. Hráči jsou naváděni jednotlivými zvuky a jejich výběrem skládají vlastní příběh. Postavám v něm propůjčili hlas Taťjana Medvecká, Jaroslav Plesl, Igor Bareš nebo Elizaveta Maximová.
Hra představuje hlavní postavu Kláru, která pravidelně usedá se svým ošetřovatelem k šachové partii. Hráči pomocí tahů na šachovém poli pomáhají hrdince rozklíčovat staré vzpomínky a zjistit, jaký je její skutečný příběh.
Hra využívá binaurálního audia s technologií Sennheiser Ambeo, tedy prostorového zvuku pro sluchátka, který přináší maximální autentický zážitek. Díky ovládání pomocí swipování, jednoduchému přejíždění prstem po displeji, lze hrát kdykoli a kdekoli.