Kampaň „Spousta barev. Jeden Český rozhlas“

17. červenec 2017

Umisťování reklamních bannerů na jiné weby se řídí striktními obchodními podmínkami média, které reklamu zobrazuje.

Dobrý den,

reklama na Český rozhlas na Aktuálně.cz je obří, výrazná a hlavně nejde shodit, prosím, udělejte s tím něco, je to velmi otravné.

Ruší to soustředění na to, co si chci přečíst – např. článek Češi nebyli zbabělci.

Děkuji.

Pavla Polechová


Vážená paní Polechová,

děkuji Vám za kritickou reakci na grafické řešení reklamního prostoru na serveru aktualne.cz. Konzultoval jsem ji s pracovníky marketinku Českého rozhlasu, protože se jedná o záležitost detailně popsanou v příslušných smlouvách.

Umisťování reklamních sdělení se řídí podmínkami média, které reklamu tiskne či jinak zprostředkovává. Tyto obchodní podmínky striktně stanoví formát, barevnost, případné animace a další náležitosti.

Těmito podmínkami se Český rozhlas v případě návrhu a tvorby reklamního vizuálu řídí. Jeho vizuál odpovídá grafickému pojetí ostatních zadavatelů reklamy na serveru aktualne.cz.

Vaše námitka, že inzerce nejde odstranit, nemíří na zadavatele, tedy Český rozhlas, nýbrž na toho, kdo stanoví podmínky. Nicméně rozumím Vaší námitce, a proto jsem s ní seznámil vedoucího oddělení marketinku Českého rozhlasu.

Víc v dané věci udělat nemohu, do uzavřených smluv nemohu zasahovat. V dané věci jde o to, že by Český rozhlas měl napříště dobře zvažovat, jak budou vypadat jeho vizuály na internetových stránkách a zda jimi bude působit na veřejnost v souladu se svými zásadami korektnosti a uměřenosti.

Přeji Vám pěkné léto a srdečně Vás zdravím.

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu

Spustit audio