Ladislav Železný se narodil v Jindřichově Hradci. Vystudoval intermediální školu PaedDr. Jana Svobody, SUPŠ v Bechyni a Fakultu výtvarných umění VUT v Brně, kde později působil jako asistent pro zvukové aplikace a externí pedagog. Jako freelancer spolupracoval se studiem Pixl-e, nebo Dílna. V Českém rozhlase se od roku 2008 zabýval rozvojem zvukového designu pro rozhlasové hry a literární tvorbu. V současné době pracuje jako hudební dramaturg v TS Hudba se zaměřením na nekonvenční hudbu a experimentální rozhlasovou tvorbu. Kurátoruje projekt R{A}DIO{CUSTICA}, kde také realizuje speciální koncertní eventy, živé přenosy, nebo záznamy koncertů a připravuje pořad Radioateliér s jeho exklusivní premiérovou řadou PremEdice Radioateliéru, vše pro stanici Českého rozhlasu Vltava. Již několikátý ročník se také podílí na jednom z největších mediálních mostu “Art’s Birthday - Euroradio Ars Acustica Special Evening”, který je součástí globálního konceptuálního svátku Art’s Birthday, tedy oslav Narozenin umění. Je členem expertní skupiny Euroradio Ars Acustica. Aktivitám spojeným s vysíláním, rozhlasem, živými přenosy a éterem se věnuje od studií na FaVU. Jako jedna z autorských osobností se podílel na vysílání radia Lemurie TAZ, které se pojí s počátky fungování experimentálního prostoru ROXY/NoD.
Za dobu jeho působení v Českém rozhlase získaly rozhlasové hry na kterých se podílel, nebo jeho hudební a dramaturgické počiny mnohá ocenění u nás (Prix Bohemia) i v zahraniční (Prix Marulič, Grand Prix Nova, Palma Ars Acustica, Phonurgia Nova, Prix Italia, Prix Europe, Karl-Sczuka-Preis).
Mimo rozhlas se profiluje jako autor zvukových instalací a intermediální tvořič. V průběhu let 2006-11 se hudebně podílel na projektech neverbálního divadla a současného tance (Ponec, Alfred ve dvoře, Štúdio tanca). V roce 2011 se stal jedním z deseti finalistů projektu “Europe - a sound panorama” v ZKM. Vytváří, nebo vytvořil různé zvukové a hudební kompozice pro krátké filmy, rozhlasové hry a audio knihy. Spolupracuje s divadelní skupinou Boca Loca Lab. Jako ne-hráč na violoncello prosazuje techniku hry Left Hand Universe.
Všechny články
-
ŽIVĚ: Slavte 1.000.062. narozeniny umění s námi! Přímý přenos nabídne koncerty i zvukové instalace
„Všechno to začalo 17. ledna před jedním milionem let, kdy člověk vhodil suchou houbu do kýble s vodou. Kdo to byl, je jedno. Už je mrtvý, ale umění přežilo…“
-
Barry Yuk Bun Wan: Resonant Passages - Soundscapes of Spirit, Space, and Time
Soubour skladeb ako propojení starodávných metafyzických konceptů s moderními elektroakustickými technikami.
-
SKRIKA live /// A Day of Sound 2024, GASK
Záznam koncertu projektu SKRIKA, jehož autorem je britský skladatel Monthy Adkins.
-
Elvin Brandhi: fforddolion
ffordolion (welsh for wayfarer) is a stream of sonic bits from the personal archive of Elvin Brandhi.
-
Natálie Pleváková: 4 A QUALE
V současnosti abstrahujeme lidské vědomí do umělé inteligence. Jsme si však vědomi jeho limitů a nepředáváme je technologii?
-
Polyfonní utopie v polích - Insub.Polytophies
Hudební improvizace a experimentální hudba jsou odvážné a inovativní formy uměleckého vyjádření.
-
Marco Blaauw: Global Breath – World of Trumpet sounds
Zvuk trubky a ruzných trub jde napříč celým světem. Hraje roli při komunikaci napříč kutlurami i konktinenty.
-
PAVEL NOVOTNÝ: PAVEL
Kompozice rekonstruujcí život Pavla Novotného (1952-1989) a jeho roztroušeného výtvarného díla.
-
Location podcast 2024: Music for animals
Jak komunikujeme s naším životním prostředím? Uvědomujeme si, jak důležitá je pro naši existenci zdravá symbióza mezi námi a životním prostředím?
-
Biotou města proznívá mnohohlas. Postupujte městem v rojnici spolu s motýly, pavouky, ptáky i zvěří
Zaposlouchejte se do krajiny města, kde nachází spolu s lidmi domov rozmanité živočišné druhy. Může to být cesta, jak 5. června oslavit Mezinárodní den životního prostředí.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »