Ladislav Železný se narodil v Jindřichově Hradci. Vystudoval intermediální školu PaedDr. Jana Svobody, SUPŠ v Bechyni a Fakultu výtvarných umění VUT v Brně, kde později působil jako asistent pro zvukové aplikace a externí pedagog. Jako freelancer spolupracoval se studiem Pixl-e, nebo Dílna. V Českém rozhlase se od roku 2008 zabýval rozvojem zvukového designu pro rozhlasové hry a literární tvorbu. V současné době pracuje jako hudební dramaturg v TS Hudba se zaměřením na nekonvenční hudbu a experimentální rozhlasovou tvorbu. Kurátoruje projekt R{A}DIO{CUSTICA}, kde také realizuje speciální koncertní eventy, živé přenosy, nebo záznamy koncertů a připravuje pořad Radioateliér s jeho exklusivní premiérovou řadou PremEdice Radioateliéru, vše pro stanici Českého rozhlasu Vltava. Již několikátý ročník se také podílí na jednom z největších mediálních mostu “Art’s Birthday - Euroradio Ars Acustica Special Evening”, který je součástí globálního konceptuálního svátku Art’s Birthday, tedy oslav Narozenin umění. Je členem expertní skupiny Euroradio Ars Acustica. Aktivitám spojeným s vysíláním, rozhlasem, živými přenosy a éterem se věnuje od studií na FaVU. Jako jedna z autorských osobností se podílel na vysílání radia Lemurie TAZ, které se pojí s počátky fungování experimentálního prostoru ROXY/NoD.
Za dobu jeho působení v Českém rozhlase získaly rozhlasové hry na kterých se podílel, nebo jeho hudební a dramaturgické počiny mnohá ocenění u nás (Prix Bohemia) i v zahraniční (Prix Marulič, Grand Prix Nova, Palma Ars Acustica, Phonurgia Nova, Prix Italia, Prix Europe, Karl-Sczuka-Preis).
Mimo rozhlas se profiluje jako autor zvukových instalací a intermediální tvořič. V průběhu let 2006-11 se hudebně podílel na projektech neverbálního divadla a současného tance (Ponec, Alfred ve dvoře, Štúdio tanca). V roce 2011 se stal jedním z deseti finalistů projektu “Europe - a sound panorama” v ZKM. Vytváří, nebo vytvořil různé zvukové a hudební kompozice pro krátké filmy, rozhlasové hry a audio knihy. Spolupracuje s divadelní skupinou Boca Loca Lab. Jako ne-hráč na violoncello prosazuje techniku hry Left Hand Universe.
Všechny články
-
Stanice Nula. Rozhlasový vysílač jako hudební nástroj
Neotřelým způsobem se místa spojená se šířením rozhlasového signálu rozhodli využít autoři projektu, který vznikal v návaznosti na 100. výročí vysílání Českého rozhlasu.
-
Stanice Nula. Akustické otisky míst spojených s šířením rozhlasového signálu
Neotřelým způsobem se místa spojená se šířením rozhlasového signálu rozhodli využít autoři projektu, který vznikal v návaznosti na 100. výročí vysílání Českého rozhlasu.
-
Tomáš Pernický: Okazoj Surloke
Okazuj Surloke je soubor sedmi akustických obrazů sestavený ze záznamu malých site-specific hudebních intervencí v činoherních studiích Českého rozhlasu.
-
What Was Wor(l)d Must Be Blurred
The sonic piece delves into the intricate fabric of urban spaces by the text, field recordings and electronic soundscape, offering a contemplative listening experience.
-
Michal Wróblewski & Dust In The Groove: Game no. 5
Studiový záznam segmentů přítomnosti strukturovaných kompozičním aktem v nekonečných možnostech hudebního universa.
-
Niki Matita: Fernempfangsstelle
Imaginativní zvukový obraz reflektující fascinující příběh muže stojícím na počátku rozvoje rozhlasového vysílání
-
Miroslav Tóth: NEMIESTA
Cyklus pěti skladeb zvukově ovlivněných nedostavěnou křižovatkou, opuštěnou léčebnou, nespuštěnou jadernou elektrárnou, nákupním centrem nebo podzemní dutinou.
-
Alex Švamberk: The Rite of Spring
Záznam studiove impro session jako hudební oslavy zvukových a tonálních vlastností kovových pružin a jejich vyčlenění z původního účelu elastické deformace.
-
Phonon~ (NON)OBSOLETE MEDIA
Kolektiv audiovizuálních umělců Phonon~ vydává novou kompilaci Shellac
-
Art's Birthday 2023 / Euroradio Ars Acustica special evening #1
Dárek umění od belgického skladatele a soundartisty Warda Weise má název The Last Note.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »