Ladislav Železný se narodil v Jindřichově Hradci. Vystudoval intermediální školu PaedDr. Jana Svobody, SUPŠ v Bechyni a Fakultu výtvarných umění VUT v Brně, kde později působil jako asistent pro zvukové aplikace a externí pedagog. Jako freelancer spolupracoval se studiem Pixl-e, nebo Dílna. V Českém rozhlase se od roku 2008 zabýval rozvojem zvukového designu pro rozhlasové hry a literární tvorbu. V současné době pracuje jako hudební dramaturg v TS Hudba se zaměřením na nekonvenční hudbu a experimentální rozhlasovou tvorbu. Kurátoruje projekt R{A}DIO{CUSTICA}, kde také realizuje speciální koncertní eventy, živé přenosy, nebo záznamy koncertů a připravuje pořad Radioateliér s jeho exklusivní premiérovou řadou PremEdice Radioateliéru, vše pro stanici Českého rozhlasu Vltava. Již několikátý ročník se také podílí na jednom z největších mediálních mostu “Art’s Birthday - Euroradio Ars Acustica Special Evening”, který je součástí globálního konceptuálního svátku Art’s Birthday, tedy oslav Narozenin umění. Je členem expertní skupiny Euroradio Ars Acustica. Aktivitám spojeným s vysíláním, rozhlasem, živými přenosy a éterem se věnuje od studií na FaVU. Jako jedna z autorských osobností se podílel na vysílání radia Lemurie TAZ, které se pojí s počátky fungování experimentálního prostoru ROXY/NoD.
Za dobu jeho působení v Českém rozhlase získaly rozhlasové hry na kterých se podílel, nebo jeho hudební a dramaturgické počiny mnohá ocenění u nás (Prix Bohemia) i v zahraniční (Prix Marulič, Grand Prix Nova, Palma Ars Acustica, Phonurgia Nova, Prix Italia, Prix Europe, Karl-Sczuka-Preis).
Mimo rozhlas se profiluje jako autor zvukových instalací a intermediální tvořič. V průběhu let 2006-11 se hudebně podílel na projektech neverbálního divadla a současného tance (Ponec, Alfred ve dvoře, Štúdio tanca). V roce 2011 se stal jedním z deseti finalistů projektu “Europe - a sound panorama” v ZKM. Vytváří, nebo vytvořil různé zvukové a hudební kompozice pro krátké filmy, rozhlasové hry a audio knihy. Spolupracuje s divadelní skupinou Boca Loca Lab. Jako ne-hráč na violoncello prosazuje techniku hry Left Hand Universe.
Všechny články
-
Dva roky poté
Skladby projektu Rok poté, které vznikly pro ostravskou jeho sekci v kurátorské péči Martina Režného.
-
Monika: Velké vyhoření
Ve Velké vyhoření kolektiv Monika zkoumá téma odpočinku ve světě přeplněném krizemi s nezvladatelnou sebedestruktivní aktivitou. Jakými způsoby v tomto prostředí odpočívat?
-
Jan Trojan: Silencio
Silencio je kompozice vycházející z materiálu záznamu koncertu na festivalu A Day of Sound 2025 z kostela sv. Jakuba v Kutné Hoře.
-
Klára Pudláková: Motýli ze dna kontrabasu
Svět křehkých alikvotních záznějů v kontrastu k jinak mohutnému hudebnímu nástroji kontrabasu.
-
Hints of Intelligence Detected!
micron-cellular resonances recovered from DNA-sample, approximately 500 years old segment of bone
-
FSME 840: W ’en I listen
A Functionally Subordinate Musical Experience
-
Communicating Vessels
Nahrávka premiéry projektu Communicating Vessels (Spojené nádoby) který vznikl jako kolektivní dílo na objendávku Expozice nové hudby na podzim roku 2024.
-
Location Podcast 2025: The Ground
Jak zní země po které chodíme?
-
ABRI 2025
Poslechový kus inspirovaný zvukem experimentálních rozhlasových studií a audio technikou 70. let 20. století.
-
Oslavili jsme 1.000.062. narozeniny umění! Přímý přenos nabídl koncerty i zvukové instalace
„Všechno to začalo 17. ledna před jedním milionem let, kdy člověk vhodil suchou houbu do kýble s vodou. Kdo to byl, je jedno. Už je mrtvý, ale umění přežilo…“
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »