Metodologie zjišťování poslechovosti

7. leden 2019

Informace o poslechovosti stanic ČRo i komerčních rádií zajišťuje výzkum Radioprojekt.

Dobrý den,

na základě informací dostupných v médiích si dovoluji vyjádřit pochybnost o metodách hodnocení sledovanosti rozhlasových stanic. Můžete mne prosím odkázat na zdroje, které se týkají způsobu, jak byla hodnocena sledovanost, konkrétně stanice Vltava.

Děkuji za odpovědi.

J. H.

_______________________________________________________________

Vážený pane,

dovolte mi, abych Vám poskytl informace o zjišťování poslechovosti rozhlasových stanic v České republice. Komerční i veřejnoprávní rozhlasové stanice ji zjišťují prostřednictvím výzkumu Radioprojekt, který společně realizují firmy Median a STEM/MARK. Výzkum probíhá formou dotazníkového šetření na ročním souboru 30 000 respondentů vybraném tak, aby byl reprezentativní pro populaci České republiky starší 12 let. Do dotazníku jsou zahrnuty otázky na nejčastěji poslouchané stanice i na frekvence jejich poslechu v jednotlivých časových intervalech. Sběr probíhá kontinuálně padesát týdnů v roce metodou telefonních rozhovorů. Cílovou skupinou jsou lidé ve věku 12–79 let. Data vzešlá z výzkumu slouží komerčním stanicím i veřejnoprávnímu Českému rozhlasu a poskytují spolehlivé informace o poslechovosti ČRo a jejího vývoje v průběhu dne. Na financování tohoto výzkumu se podílejí všechna zúčastněná média, tím je vyloučen bezprostřední finanční vliv některého z nich. Více informací o provedených výzkumech naleznete na následujících odkazech:

http://www.median.eu/cs/medialni-vyzkumy/
http://www.radiotv.cz/tag/poslechovost-radii/

S přáním všeho dobrého v novém roce

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu

Spustit audio