Danou problematiku v rozhlase sleduje už téměř dvacet let. Film má rád a rozradostní ho, když se něco kvalitního povede i v televizi. Obecně: svoji práci miluje a stejně tak i rozhlas, který považuje za magické médium plné možností.
Absolvoval Gymnázium Jana Keplera v Praze a Vysokou školu zemědělskou, dnes Českou zemědělskou univerzitu. Psal už na základní škole, na gymnáziu spoluvedl třídní časopis, a pero z ruky nepustil, ani když na stará kolena přešel k mikrofonu. Spolupracuje s některými tištěnými médii a napsal několik knížek. Za tu nejzásadnější považuje životopis režisérky Věry Chytilové, se kterou díky téhle práci intenzivně prožil více než dva roky. Dodnes si toho ohromně váží nehledě na množství úžasných vzpomínek, které mu po nich zůstaly.
Za tuhle knihu dostal i Cenu Egona Erwina Kische.
Před rozhlasovou praxí byl chvíli agronomem v JZD a čtyři roky pracoval jako terapeut duševně nemocných, což taky byla obrovská zkušenost. Poté, co se z něj stal novinář, absolvoval různá filmová a filmově-historická školení a kursy.
Vedle své každodenní, vlastně deníkářské rozhlasové zpravodajsko-publicistické práce si s velkou radostí občas odskočí k pořadům, jako jsou Telefonotéka nebo Výročí týdne.
Občas si ho pozvou do nějakých porot nebo výběrových komisí. Což bere i jako reprezentaci Českého rozhlasu, bez kterého by nic z toho nebylo. Stejně tak by nebyly nabídky na moderování nebo uvádění veřejně prezentovaných pořadů a besed.
Je šťastně ženatý – od roku 1989 pořád s jednou manželkou. Dvě děti už nejsou děti, ale zralé, dospělé osobnosti.
Život pokládá za dobrý. Ví, že v něm má štěstí.
Všechny články
-
Austenovské adaptace. Jak vypadá svět románů Jane Austenové očima filmařů a co to vypovídá o nás?
„Každá generace filmařů potřebuje svou Austenovou,“ říká Iva Hejlíčková. Adaptace jejích děl vznikají po celém světě, Britové je však točí věrněji než Američané.
-
Mrazivě aktuální drama ze sovětského Ruska: film Dva prokurátoři
Totalitní drama Dva prokurátoři. Letos nejlépe hodnoceným filmem z Cannes. Temný příběh ze stalinského SSSR promlouvá i k dnešku. V Mozaice mluví režisér Sergej Loznica.
-
Architekt. Film o pnutí mezi čistým uměním, politikou a ekonomikou přichází do kin
Režisér Stéphane Demoustier ve filmu Architekt odhaluje tvůrce slavného oblouku v La Défense. V rozhovoru s Tomášem Pilátem řeší, zda Francouze téma stavby stále zajímá.
-
Laskavý duch Vlastimila Brodského. Od stepu po Boží muka
Nad unikátními rozhlasovými nahrávkami na něj vzpomíná režisér a přítel Zdeněk Zelenka i profesní kolegové jako Viktor Preiss, Jiřina Bohdalová nebo Daniela Kolářová.
-
Šli pod gilotinu. Film Potopa je tradiční kostýmní drama, nahlíží však za záclony před popravou
Do českých kin vstupuje historické drama Gianlucy Jodiceho. Nahlíží do posledních dnů Ludvíka XVI. a jeho ženy Marie Antoinetty.
-
Theodor Pištěk o setkáváních s rodiči, lásce k autům a práci pro dětské filmy
Zemřel Theodor Pištěk, jeden z nejvýznamnějších českých výtvarníků 20. století. Proslul jako kostýmní výtvarník, jehož práce pro film i divadlo získaly věhlas.
-
Proč je důležité vědět, co s námi dělají filmy? V nové knize odpovídá psycholog a filmový publicista
Kniha Psychologie v kině psychologa a publicisty Mojmíra Sedláčka ukazuje, jak filmy jako Psycho, Kmotr či Matrixovlivňují naši psychiku. Přinášíme rozhovor s autorem.
-
Akinův Ostrov Amrum: Syrové drama chlapce, který musí předčasně dospět během války
Do českých kin míří Akinův film Ostrov Amrum o chlapci, který na konci druhé světové války musí převzít rodinu. Snímek zasazený na dánský ostrov hodnotí Jana Podskalská.
-
Filmová událost letošního podzimu: jihokorejský film Není jiná možnost
Kam až může slušný člověk zajít, když mu dojde trpělivost a ocitne se na dně? Alice Aronová recenzuje nový jihokorejský film Není jiná možnost.
-
Arnošt Goldflam o Pohádkách po babičce, smrti a rodinných příbězích
Do kin vstoupil animovaný film Pohádky po babičce podle knihy Arnošta Goldflama. O filmu i tématu smrti v pohádkách mluví v rozhovoru pro Mozaiku.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »