Pochvalné připomínky k vysílání ČRo

22. srpen 2019

Je správné a funkční vnímat Český rozhlas jako ucelenou, vzájemně provázanou strukturu.

Milý pane Pokorný,

srdečně Vás zdravím. Včera jsem Vás slyšela v eRku. Máte velmi příjemný hlas a vždy si Vás ráda poslechnu. Zmínil jste se o tom, že u Vás se nechválí, ale kritizuje. Samozřejmě, že to k pozici ombudsmana patří, ale říkám si, že dělat takovou práci, musí být velice náročné. Stále jen kritika a vlídné slovo asi dosti vzdálené. Proto bych ráda udělala výjimku a vyjádřila pochvalu. Rozhlas mi dává vzdělání, zábavu, informace, rady a je díky moderátorům milým společníkem a životabudičem. Když mě zrovna nějaký pořad neosloví, tak přepnu na jinou rozhlasovou stanici a zaručeně si vždy vyberu. To, že daný pořad není podle mého gusta, neznamená, že není tisíc dalších posluchačů, které nadchne. Co posluchač, to originál, takže těžko vytvořit rozhlasovou stanici, která bude 100% šitá na míru každému jednotlivci. Díky velkému výběru kvalitních rozhlasových stanic (míněno opravdu jen Český rozhlas) si každý můžeme vytvořit svůj program, kde máme jen to, co se nám líbí. Posluchač by se měl naučit vnímat Český rozhlas jako celek a ne chtít mít všechno na jedné stanici, kterou si vybral. Ani jednotlivé rozhlasové stanice by si neměly proto konkurovat. Navíc velmi oceňuji zavedení celodenních záznamů v audioarchivu i u regionálních stanic. Poslech rozhlasu mě doprovází u různých prací a neruší mě obrazem, vytvářím si vše ve své fantazii a to mě baví. Rozhlasová práce mě fascinuje, ráda nasávám atmosféru studií a nahlížím pod pokličku dění při dnech otevřených dveří. Často si tak pro sebe řeším, co by asi tak mohlo přilákat další posluchače, kteří třeba žádnou rozhlasovou stanici neokusili, poslouchají jen komerční stanice a na Český rozhlas pohlíží jako na něco nudného. V dnešní době se hodně klade důraz na psychologii a hodně lidí psychology vyhledává. Vždy s nadsázkou říkám, že na mnoho problémů by stačilo poslouchat Český rozhlas. Stačí jen objevit jeho kouzlo.

Český rozhlas je pro mě zárukou kvality a moc si vážím všech, kteří se na tom podílejí. Všem moc děkuji za to, co pro nás posluchače vytváří.

Přeji Vám krásný zbytek léta, hodně zdraví, štěstí, úspěchů v osobním i pracovním životě a jen e-maily, které jsou kvalitní zpětnou vazbou.

Děkuji.

S pozdravem věrná posluchačka

V. B.

____________________________________________________________________

Vážená paní,

děkuji Vám za milý dopis. Máte pravdu, jsem k dispozici posluchačům Českého rozhlasu, aby se mnou řešili to, co se jim nelíbí, co by si přáli zlepšit. Setkávám se proto často s tím, co bych mohl nazvat odvrácenou tváří rozhlasového provozu a jeho reflexe. I pořad, který se povedl, může obsahovat nepřesnou informaci. I skvělá reportáž může zaznamenat nedokonalý hlasový projev hosta u mikrofonu. I dobře sestavené pásmo komentářů může obsahovat názor, který se někomu hrubě nelíbí. I vysoce hodnocená rozhlasová hra nebo dokument může v někom vyvolat nelibý pocit, třeba kvůli osobnímu vztahu k tématu. A tak bych mohl pokračovat hodně dlouho, obrázek si můžete udělat z toho, že Váš dopis má v mé letošní agendě číslo 1323.

Vážím si toho, že jste mi napsala, jak vidíte veřejnoprávní rozhlas. Je potěšení číst si to, co mohu bez obav do posledního slova podepsat. Zejména si cením Vašeho pohledu na Český rozhlas jako ucelenou, vzájemně provázanou strukturu. Tento pohled se snažím mnoha posluchačům, nespokojeným s dramaturgií určité stanice, doporučit. Je podle mého názoru správný a funkční.

Velmi rád s Vaším dopisem seznámím vedoucí pracovníky Českého rozhlasu. Věřím, že je potěší stejně jako mne.

S upřímným přáním všeho dobrého a se srdečným pozdravem

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu

Spustit audio