Jaký vztah mají američtí miléniálové k rádiu a médiím obecně?

03660046.png

Nevlastní rádia, poslouchají na smartphonech, oblíbili si podcasty. Takový je podle průzkumu společnosti Jacobs media vztah mladé generace k rádiu.

Průzkum si nechalo zpracovat patnáct amerických veřejnoprávních rádií. Jeho výsledky sice nelze považovat za reálný obraz americké mladé populace (průzkum se zakládá na kvalitativním rozboru chování 12 respondentů), ale může posloužit jako zajímavá sociologická sonda, která popisuje trend způsobu konzumování médií.

Zakladatel konzultační a výzkumné společnosti Jacobs media Fred Jacobs přiblížil na webových stránkách společnosti hlavní zjištění. Některá z nich uvádíme zde:

1) Nevlastní rozhlasové přijímače. Vysílání poslouchají prostřednictvím mobilů, tabletů a počítačů.

2) Budíček s mobilem. Ráno kontrolují na chytrých telefonech e-maily, zprávy a novinky na Facebooku, které se objevily přes noc.

3) Tradiční média nejsou zapomenutá. Generace miléniálů již vyrostla na moderních technologiích, ale tradiční média jako knihy, časopisy a dokonce gramofonové desky mají v jejich životě stále své místo. Zkrátka miléniové již nejsou tak pobláznění digitálními technologiemi, jako byla generace předchozí.

4) V práci rádio neposlouchají. Zprávy se k nim nejčastěji dostávají skrze sociální sítě. Na druhou stranu mnozí začínají být k těmto platformám skeptičtí, jejich nedůvěra stoupá s rozmachem falešných zpráv na internetu.

5) Nejsou fanoušci satelitních či kabelových televizí. Místo toho sledují Netflix, online půjčovnu filmů a seriálů. Chtějí obsah na vyžádání, aby si sami určovali, jaké pořady a informace budou sledovat.

6) S tím souvisí jejich obliba rozhlasových podcastů. Poslouchají je rádi a chtějí větší výběr.

7) Oceňují veřejnoprávní rádia pro objektivitu a vyváženost.