Komercializace Vltavy?

5. prosinec 2017

Nové schéma Vltavy dbá více na kritické reflexe kulturního života.

Dobrý den,

velmi nelibě nesu zrušení nedělního pořadu Ranní slovo, vysílaného pravidelně v 7.30 po několik let na stanici Vltava. Po zrušení Křesťanského magazínu v dopoledním čase a večer pořadu ve 21.05 laděného duchovně – moderovala Daniela Brůhová nebo Eva Hůlková – dochází podle mě k postupnému cílenému snižování nabídky hodnotných pořadů, které mají podporovat prohlubující se demoralizaci společnosti. Kdy se rozloučíme s bohoslužbami? Budete kopírovat rostoucí ateismus a ctít prázdné hodnoty?

Byl jsem za to ještě donedávna na Vltavu hrdý. Stanice začíná mít nádech komercionality. Je mně z toho opravdu smutno. Škoda.

S pozdravem čekám na Vaše vyjádření.

Josef Bodeček


Vážený pane Bodečku,

děkuji Vám za kritický ohlas nového vysílacího schématu Vltavy. Rád bych doporučil Vaší pozornosti hodinový pořad Spirituála, který na Vltavě začíná v 8 hodin ráno a na nějž navazuje přímý přenos bohoslužby.

V tomto hodinovém čase budou věnovat pozornost duchovním tématům Petr Vaďura a Martin C. Putna. Tyto pořady, stejně jako například nedělní pořad Zbigniewa Czendlika nebo sestry Angeliky na Dvojce, zůstávají pevnou součástí programu Českého rozhlasu.

Váš dojem, že Vltava začíná mít nádech komercionality, nemohu podpořit. Nové schéma dbá více nežli dříve na kritické reflexe kulturního života, jde o myšlenkově náročné pořady, které z podstaty věci jsou opakem komerčního využití mediálního prostoru. Obecně řečeno, právě stanice Českého rozhlasu, speciálně Vltava, Dvojka, D-dur, Plus, Rádio Junior a řada dalších, jsou útočištěm posluchačů, kteří si chtějí odpočinout od postupů typických pro komerční média.

S pozdravem a díky za pochopení

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu

Spustit audio