Ovládne virtuální realita newsroomy?

03660046.png

Virtuální realita (VR) přestává být zdaleka doménou pouze herního průmyslu. Technologie umožňující nové vnímání se začíná dostávat i do světa zpravodajství.

S touto technologií začíná experimentovat několik světových mediálních domů. Již dnes například na webu CNN máte možnost zhlédnout ochutnávku virtuální reality – 360stupňová videa, která dávají možnost cítit se součástí obrazu.

Mezi současné digitální lídry v mediální sféře patří New York Times, Wall Street Journal, CNN, USA Today, the Guardian, the BBC a ARTE. Tyto organizace nabízejí aplikace se zpravodajským obsahem, který je možné zhlédnout s pomocí brýlí pro virtuální realitu.

Masivnější využití VR ve zpravodajství je však zatím v plenkách. Je tak na místě otázka, zda jsou média vůbec schopna vytvářet atraktivní zpravodajský obsah, který by zvýšil poptávku po zařízeních pro virtuální realitu. A proč tedy některá média investují do této digitální inovace, když je okruh jejich konzumentů zatím poměrně malý? Je nakonec virtuální realita skutečně budoucností pro mediální svět?

Odpovědi hledá Zillah Watson, která sama pracovala v týmu pro vývoj virtuální reality v BBC, ve své studii, jež vznikla na základě rozhovorů s dvěma desítkami odborníků z velkých mediálních domů.

Studii naleznete zde: http://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/VR%20for%20news%20-%20the%20new%20reality.pdf