Principy mediálního partnerství

2. květen 2022

Mediální partnerství poskytované Českým rozhlasem kulturním, charitativním či humanitárním projektům nepředstavuje pro ČRo žádné finanční náklady.

Dobrý den, pane Pokorný,

dovoluji si požádat o bližší informaci k využití koncesionářských poplatků, které ze zákona musím platit. Před několika dny jsem zaslechla na Dvojce informaci, že Český rozhlas je mediálním partnerem u připravované koncertní šňůry Heleny Vondráčkové. Tato zpěvačka rozhodně nepatří mezi mé oblíbené, a proto mi vadí, že "část" mnou placených koncesionářských poplatků je využita pro podporu její komerční aktivity. Naopak mám ráda písně skupiny Buty nebo Tři sestry, ale jejich písně znějí v Českém rozhlase spíše výjimečně. Můžete mi, prosím, sdělit co přesně znamená "mediálním partnerem je Český rozhlas"?

Děkuji.

S přátelským pozdravem

I. Š

______________________________________________________________________

Vážená paní,

děkuji Vám za dopis. Dovolte, abych Vám sdělil svůj pohled na věc. Mediální partnerství poskytované Českým rozhlasem kulturním, charitativním či humanitárním projektům nepředstavuje pro ČRo žádné finanční náklady. V praxi to znamená, že daná kulturní či jiná akce dostane v Českém rozhlase prostor v rámci publicistiky a Český rozhlas se prezentuje v materiálech té akce (například v programu, na plakátě apod.) svým logem v sekci mediálních partnerů - zpravidla je jich více. Je to běžná věc - jako šéfredaktor Týdeníku Rozhlas jsem takových mediálních partnerství pro tento časopis sjednával řadu. Samozřejmě je brán ohled na to, aby zaměření projektů bylo v souladu s cílovými skupinami posluchačů ČRo. Tak je tomu podle mého názoru i v případě Heleny Vondráčkové, která nahradila zesnulého Miroslava Žbirku v moderování písničkového pořadu na stanici Dvojka.

Naprosto chápu, že Vám v hudební složce vysílání něco chybí a něco přebývá. Zájmem hudebních dramaturgů je, aby jejich stanici poslouchalo co nejvíc lidí. Připravit takový hudební mix, aby udržel u přijímačů statisíce lidí, je nesmírně těžký úkol. U stovek tisíc posluchačů Dvojky je podle mého názoru nejdůležitější sestavit playlist tak, aby hudba pro ně byla alespoň přijatelná. Výběr písniček prochází postupnou obměnou podle testů prováděných pravidelně se skupinami zastupujícími posluchače dané stanice. Ti hodnotí titul po titulu, stávající skladby i novinky.

Děkuji Vám za pochopení a srdečně Vás zdravím.

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu

Spustit audio