Reklama na Radiožurnálu

Host Radiožurnálu

Rozsah reklam ve veřejnoprávním Českém rozhlasu je stanoven zákonem. Tudíž není možné reklamní čas prodlužovat.

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, proč přibývá reklam ve vysílání Českého Rozhlasu Radiožurnál? Všímám si toho i ve vysílání ČT. Nevím, jaký zákon toto momentálně upravuje, ale začíná to být obtěžující a mění to dosti povahu vysílání.

Děkuji za odpověď.

S pozdravem

T. J.

___________________________________________________________________

Vážený pane,

děkuji Vám za dotaz. Dovolte, abych především konstatoval, že rozsah reklam ve veřejnoprávním Českém rozhlasu stanoví Zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Ten se nezměnil, tudíž není možné reklamní čas prodlužovat.

Zmíněný zákon uvádí:

"§ 51 Časový rozsah reklamy a teleshoppingu v rozhlasovém vysílání

(1) Čas vyhrazený reklamě a teleshoppingu provozovatele rozhlasového vysílání ze zákona nesmí přesáhnout na celoplošném vysílacím okruhu 3 minuty denního vysílacího času a 5 minut denního vysílacího času na místním okruhu."

Zmíněné časy nelze převádět z jedné stanice na druhou, takže celkový čas 3 minuty denně je pro Radiožurnál konečný a neměnný. Vzhledem k tomu, že ostatním provozovatelům (tedy komerčním rozhlasovým stanicím) zákon určuje pro reklamu až 25 % denního vysílacího času (tzn. 6 hodin), je zřejmé, že zákon je koncipován tak, aby veřejnoprávní rozhlas nijak neomezil ani neohrozil obchodní činnost komerčních mediálních subjektů.

S pozdravem a přáním příjemného prodlouženého víkendu

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu