Stížnost na pracovníka ostrahy ČRo

22. září 2020

Pracovníci ostrahy mají povinnost udržovat prostor vyhrazeného stání k neustálé dispozici pro potřeby rozhlasového vysílání a nesmějí tolerovat přítomnost jiných vozidel.

Dobry den, pane Pokorný,

nerad komunikuji touto cestou, ale rozhořčení je veliké.

Zastavil jsem autem na vyhrazeném stání pro Český rozhlas, na pár minut, abych uctil dnešní (21. 8.) památku obětí okupace. Časově 22:30, nemyslím si že reakce vašeho pracovníka ostrahy byla adekvátní. Jeho arogantní chování a vyhazov z místa odpovídal uniformě Rudé armády, nikoliv uniformě dnesni ostrahy. Pán byl evidentně rozladěn dnešním výročním, tuším která politická strana má doposud jeho prefernce.

Od reprezentanta instituce ČR očekávám pravý opak.

M. S.

_____________________________________________________________________

Vážený pane,

děkuji Vám za dopis. Dovolte, abych Vám sdělil závěr šetření provedeného ve spolupráci s Oddělením bezpečnosti a krizového řízení ČRo.

Budova Českého rozhlasu je střežena s ohledem na rizika spojená s možným ohrožením činnosti celostátního média. Pracovníci bezpečnostní agentury, která zajišťuje ostrahu objektu, mají za povinnost udržovat prostor vyhrazeného stání k neustálé dispozici pro potřeby rozhlasového vysílání a nesmějí tolerovat přítomnost jiných vozidel. Pracovník, který Vás upozornil, že parkujete na vyhrazeném stání, tedy postupoval podle zpracovaného manuálu. Na jeho chování nebyla za pět let služby na ostraze budov ČRo dosud žádná negativní reakce. Pracovníci ostrahy a recepce jsou školeni tak, aby předcházeli možným konfliktům, nikoli aby je iniciovali, nebo dokonce eskalovali. Vzhledem k Vaší stížnosti byl dotyčný upozorněn na zásady, jimiž se má v kontaktu s veřejností řídit.

S pozdravem

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu

Spustit audio