Telefonické spojení do živého vysílání
Telefonní linka do studia Dvojky má 6 podlinek, a může se na ni tedy dovolat více posluchačů.
Dobrý den,
mám skromný dotaz ohledně linky 221552525. Na základě výzvy "právě teď volejte" na tuto linku v souvislosti s lístky na ples se stalo toto. "Právě teď" jsem volal v pořadu pana Holoubka a paní Volemanové (11. 3. 2019 kolem 10.45 hod). Trefil jsem se do vyzváněcího tónu. Bohužel, během tohoto vyzváněcího tónu byl přijat hovor jiného posluchače. Ptám se, jak tato situace mohla nastat. Něco o spojovací technice vím. Prosím, sdělte mi na uvedený e-mail vaši odpověď. Případný dotaz rád zodpovím.
S pozdravem a díky
V. Z.
_____________________________________________________________________
Vážený pane,
děkuji Vám za dotaz týkající se telefonického spojení do živého vysílání Dvojky. Na základě konzultace s odborníky z Techniky Českého rozhlasu Vám mohu poskytnout následující vysvětlení:
Telefonní linka 221 552 525 má celkem 6 podlinek. Je tedy umožněno, že se na jednu linku dovolá (nebo vyzvání) více posluchačů. Na tomto principu paralelního provozu jsou založena například i call centra nebo záchranné složky. O tom, který z volajících posluchačů bude propojen do vysílání, rozhoduje produkce příslušného pořadu. Vámi popisovaná situace, kdy posluchač vyzvání a lince mezitím hovoří někdo jiný, je tedy zcela běžná.
Na můj podnět zodpovědní pracovníci ověřili, zda je na příslušném pracovišti technicky vše v pořádku, a žádný problém nezaznamenali.
S pozdravem
PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu