Výpadky iRadia v mobilní aplikaci

27. červen 2017

Kvůli poruchám v mobilní aplikaci iRadia dochází k problémům s poslechem pořadů. Situaci Český rozhlas řeší. Na webu Českého rozhlasu funguje audioarchiv bez obtíží.

Dobrý den,

chtěl jsem se zeptat, zda má vůbec smysl vytvářet pro Český rozhlas webové stránky a iRadio, když pořady v něm jsou aktualizované pozdě a často vůbec.

Rád poslouchám večerní pořad Rozhovory a komentáře, ale večer si čas udělat nemohu. Proto si pořad druhý den nahrávám z iRadia a poslouchám v autě cestou zpět z práce. Poslední dobou to ale bohužel nejde, protože aktualizace do druhého dne je nad síly Českého rozhlasu, často není pořad aktualizován vůbec. Na problém jsem upozorňoval na emailu webových stránek, došlo k jednorázové aktualizaci chybějících pořadů, ale na praxi se nic nezměnilo.

Český rozhlas chápu jako tvůrce mluvených pořadů. Zda se pořad dostane k posluchačovi rádiovým vysíláním, nebo později stažením z internetu, je z mého pohledu v dnešní době jedno. Ovšem pokud pravidelně nejsou doplňovány hlavní zprávy tak, aby je bylo možné stáhnout následující den, ptám se, proč vlastně existuje iRadio, a ještě hlouběji proč vlastně zprávy vyrábíte, když je neposkytnete ke stažení. Archiv zpráv, které jsou staré už několik dní, je z mého pohledu k ničemu. Důležité jsou poslední zprávy co nejdříve na webu.

Rozhovory a komentáře z minulého dne chybí kompletně.

S pozdravem

Ing. Karel Janda


Vážený pane inženýre,

Váš dotaz jsem konzultoval s webdeveloperem Nových médií ČRo Vlastislavem Matouškem. Podle jeho vyjádření se audia do iRadia (webového audioarchivu) umisťují nejpozději do druhého dne, ale problém je bohužel v API mobilních aplikací, které stále trpí problémy způsobenými poruchami tří ze čtyř prezentačních serverů.

Zátěž se rozložila podle možností, ale nejvíce tím trpí právě API, z něhož si berou informace mobilní aplikace. Situace se řeší s maximálním úsilím, o tomto víkendu proběhl další pokus o nápravu, ale virtuální řešení dodaná OIT, jak uvádí V. Matoušek, nedostačují v rychlosti čtení/zápisu dat do disků, a tak se musí počkat, až se podaří koupit a zprovoznit nové stroje.

Je mi líto, že pro Vás nemám lepší doporučení než počkat, až se problémy odstraní, eventuálně používat pro toto přechodné období namísto mobilní aplikace webový archiv, který funguje bez potíží.

Věřte, že nastalá situace mrzí nejvíce samotné pracovníky Českého rozhlasu a že dělají vše pro navrácení k běžnému provozu.

S pozdravem

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu

Spustit audio