Změny na internetových stránkách ČRo

Nová média, tablet, informace
Nová média, tablet, informace

Vedení Nových médií přivítá každou zpětnou vazbu týkající se nového vzhledu webových stránek ČRo.

Dobrý den pane Pokorný,

sleduji změny na internetových stránkách ČRo, ze kterých mám poněkud rozporuplný dojem. Na první pohled působí oproti předchozí černo-vínové barevné kombinaci „optimističtěji“ díky tomu, že jsou barevné jak dětské omalovánky. Na straně druhé si myslím, že nabízejí méně informací a vyžadují zvýšení úsilí při jejich hledání – jsou nepřehledné. Chybí mi „horní přehledové lišty“, kde byl souhrnně uvedeno další členění o úroveň níže. Samozřejmě, jedná se pouze o subjektivní názor platícího koncesionáře, která je možná zařazen do kategorie jízlivých nespokojenců. Zkuste si například sám odpovědět na tyto konkrétní otázky: - Jak jednoduše intuitivně najdu ve staré a nové verzi stránky týkající se ombudsmana? - Kolik informací se ve staré a nové verzi ombudsmanových stránkách dozvím? - Kolikrát musím ve staré a nové verzi klikat, než stejnou informaci najdu? (pokud jí najdu) Nová podoba stránek může vytvářet dojem, že jedním z cílů proběhlých změn mohlo být mimo jiné i to ombudsmana dokonale schovat až na konec jedné stránky, aby nebyl čtenářům, nebo nespokojeným posluchačům moc na očích…

S pozdravem

J. K.

____________________________________________________________________

Vážený pane,

děkuji Vám za kritický pohled na novou grafiku webu ČRo. Je to práce týmu Nových médií a na výslednou podobu webových stránek včetně těch, které se týkají mé práce, jsem neměl bezprostřední vliv. Mohu ovšem vyloučit, že by tyto změny měly za cíl učinit kancelář ombudsmana ČRo méně viditelnou, například na webových stránkách Českého rozhlasu upozorňuje posluchače na možnost svěřit mi své kritiky a podněty speciální banner. Od začátku letošního roku se na mne obrátilo víc než čtyři sta posluchačů, což je rekordní počet. I tato skutečnost svědčí o tom, že zájem veřejnosti o mé služby spíše vzrůstá.

Nicméně Vaše poznámky o menší přehlednosti webových stránek Českého rozhlasu jsou pro mne důležitou zpětnou vazbou a podělím se o ně s vedením Nových médií.

Se srdečným pozdravem

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu