Citlivý výběr hudby po tragických zprávách
Pracovníci Českého rozhlasu se snaží, aby hudební složka vysílání nebyla v rozporu s obsahem emocionálně vypjatých informací.
Dobrý den,
v neděli 9. 4. těsně po 16. hodině zazněla na Radiožurnálu informace o bombovém útoku v kostele koptských křesťanů o třiceti obětech. A pak hned následovala písnička, která začíná slovy „She's blood flesh and bone…“
Připadlo mi to v tom kontextu přinejmenším nevkusné.
Prosím o Vaši reakci.
Děkuji a zdravím.
Vladimír Dobrovodský
Vážený pane Dobrovodský,
děkuji Vám za oprávněnou kritickou poznámku. Konzultoval jsem ji s šéfredaktorem Radiožurnálu Ondřejem Suchanem.
Potvrdil mi, že editoři a moderátoři Radiožurnálu mají za úkol sledovat, jaká skladba zazní v bezprostřední blízkosti příspěvků obsahujících informace o obětech teroristických útoků a živelných neštěstí, ale stejně tak se to týká témat obecně spjatých s posledními věcmi člověka (nekrology a podobně).
Selektor (zařízení, které vybírá hudbu podle zadaných kritérií – četnost rotace apod.) je jen stroj a chybí mu potřebná lidská empatie. Bohužel se přes veškerou snahu někdy stane, že kontrola není stoprocentní.
Omlouvám se Vám a všem posluchačům a rád bych zdůraznil, že jde o chybu, nikoli o necitlivost nebo lhostejnost pracovníků Českého rozhlasu.
Pan šéfredaktor mne informoval, že své podřízené na potřebu kontroly takovýchto situací znovu upozornil.
Váš dopis je v tomto ohledu vítaná a užitečná zpětná vazba.
Srdečně Vás zdravím.
PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu