Citlivý výběr hudby po tragických zprávách

22. květen 2017

Pracovníci Českého rozhlasu se snaží, aby hudební složka vysílání nebyla v rozporu s obsahem emocionálně vypjatých informací.

Dobrý den,

v neděli 9. 4. těsně po 16. hodině zazněla na Radiožurnálu informace o bombovém útoku v kostele koptských křesťanů o třiceti obětech. A pak hned následovala písnička, která začíná slovy „She's blood flesh and bone…“

Připadlo mi to v tom kontextu přinejmenším nevkusné.

Prosím o Vaši reakci.

Děkuji a zdravím.

Vladimír Dobrovodský


Vážený pane Dobrovodský,

děkuji Vám za oprávněnou kritickou poznámku. Konzultoval jsem ji s šéfredaktorem Radiožurnálu Ondřejem Suchanem.

Potvrdil mi, že editoři a moderátoři Radiožurnálu mají za úkol sledovat, jaká skladba zazní v bezprostřední blízkosti příspěvků obsahujících informace o obětech teroristických útoků a živelných neštěstí, ale stejně tak se to týká témat obecně spjatých s posledními věcmi člověka (nekrology a podobně).

Selektor (zařízení, které vybírá hudbu podle zadaných kritérií – četnost rotace apod.) je jen stroj a chybí mu potřebná lidská empatie. Bohužel se přes veškerou snahu někdy stane, že kontrola není stoprocentní.


Omlouvám se Vám a všem posluchačům a rád bych zdůraznil, že jde o chybu, nikoli o necitlivost nebo lhostejnost pracovníků Českého rozhlasu.


Pan šéfredaktor mne informoval, že své podřízené na potřebu kontroly takovýchto situací znovu upozornil.

Váš dopis je v tomto ohledu vítaná a užitečná zpětná vazba.

Srdečně Vás zdravím.

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu

Spustit audio