Dovolat se do studia může trvat delší dobu
Telefonáty do diskusního pořadu nebo do soutěže nejsou ve studiu záměrně opomenuty.
Vážený pane Pokorný,
rád poslouchám Český rozhlas, je to výjimečné a krásné. Poslouchám i Český rozhlas Pardubice, kde jsem v Bleskovce získal mnoho cen. Teď se tam ale čtyři měsíce nejsem schopen vůbec dovolat! Vezmou vždy jiné telefonní číslo, i když jsem se mnohokrát dovolal jako první. Nelíbilo se mi to, napsal jsem jim do redakce svoji nespokojenost.
Když se tam dovolala jistá paní z internetu, nemohla vůbec slyšet otázku. Já to poslouchám přímo z rádia, z internetu je signál mnoho pomalejší, řádově se zpožděním několika vteřin. Ani na to mi nebyl nikdo schopný vůbec odpovědět.
V minulosti (teď už ne) bylo zcela normální, že mi ve studiu telefon „vzali“ a vzápětí položili. Ptám se na jednu zásadní věc – je to normální? Rád soutěžím, nicméně teď už mne to prostě přestalo bavit.
S přátelským pozdravem
Antonín Ambros
Vážený pane Ambrosi,
děkuji Vám za upozornění na problém, s nímž se v dopisech posluchačů občas setkávám. Někteří z nich mají pocit, že jejich telefonát do diskusního pořadu nebo do soutěže byl ve studiu záměrně opomenut ve prospěch jiných posluchačů. Tento problém má technickou povahu, a proto jsem jej konzultoval s příslušnými pracovníky Českého rozhlasu.
Z jejich vyjádření vyplývá, že systém přijímání posluchačských hovorů, používaný v soutěžních pořadech regionálních studií, disponuje vyzváněcím tónem šesti posluchačům najednou. Všichni tedy mají u svého telefonu subjektivní dojem, že právě jejich hovor bude v nejbližší chvíli zapojen do vysílání, ovšem ve skutečnosti může být přepojen pouze jeden z nich. Pokud diskuse nebo soutěž pokračuje, volná linka je vzápětí obsazena dalším volajícím.
Pokud je ve studiu na linkách najednou více posluchačů, je velmi obtížné určit, který z nich se dovolal první.
Dovolte mi závěrem konstatovat, že počet posluchačů Českého rozhlasu o účast v soutěžích je vyšší než v minulosti, z čehož plyne závěr, že k výhře je třeba víc štěstí než dříve. Věřím, se na Vás usměje co nejdříve.
Přeji Vám radost nejen z výhry, ale i ze samotného soutěžení a vůbec z poslechu Českého rozhlasu.
Se srdečným pozdravem
PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu