Dovolat se do studia může trvat delší dobu

8. srpen 2017

Telefonáty do diskusního pořadu nebo do soutěže nejsou ve studiu záměrně opomenuty.

Vážený pane Pokorný,

rád poslouchám Český rozhlas, je to výjimečné a krásné. Poslouchám i Český rozhlas Pardubice, kde jsem v Bleskovce získal mnoho cen. Teď se tam ale čtyři měsíce nejsem schopen vůbec dovolat! Vezmou vždy jiné telefonní číslo, i když jsem se mnohokrát dovolal jako první. Nelíbilo se mi to, napsal jsem jim do redakce svoji nespokojenost.

Když se tam dovolala jistá paní z internetu, nemohla vůbec slyšet otázku. Já to poslouchám přímo z rádia, z internetu je signál mnoho pomalejší, řádově se zpožděním několika vteřin. Ani na to mi nebyl nikdo schopný vůbec odpovědět.

V minulosti (teď už ne) bylo zcela normální, že mi ve studiu telefon „vzali“ a vzápětí položili. Ptám se na jednu zásadní věc – je to normální? Rád soutěžím, nicméně teď už mne to prostě přestalo bavit.

S přátelským pozdravem

Antonín Ambros


Vážený pane Ambrosi,

děkuji Vám za upozornění na problém, s nímž se v dopisech posluchačů občas setkávám. Někteří z nich mají pocit, že jejich telefonát do diskusního pořadu nebo do soutěže byl ve studiu záměrně opomenut ve prospěch jiných posluchačů. Tento problém má technickou povahu, a proto jsem jej konzultoval s příslušnými pracovníky Českého rozhlasu.

Z jejich vyjádření vyplývá, že systém přijímání posluchačských hovorů, používaný v soutěžních pořadech regionálních studií, disponuje vyzváněcím tónem šesti posluchačům najednou. Všichni tedy mají u svého telefonu subjektivní dojem, že právě jejich hovor bude v nejbližší chvíli zapojen do vysílání, ovšem ve skutečnosti může být přepojen pouze jeden z nich. Pokud diskuse nebo soutěž pokračuje, volná linka je vzápětí obsazena dalším volajícím.

Pokud je ve studiu na linkách najednou více posluchačů, je velmi obtížné určit, který z nich se dovolal první.

Dovolte mi závěrem konstatovat, že počet posluchačů Českého rozhlasu o účast v soutěžích je vyšší než v minulosti, z čehož plyne závěr, že k výhře je třeba víc štěstí než dříve. Věřím, se na Vás usměje co nejdříve.

Přeji Vám radost nejen z výhry, ale i ze samotného soutěžení a vůbec z poslechu Českého rozhlasu.

Se srdečným pozdravem

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu

Spustit audio