Informování o užívání konopí v ČRo

10. leden 2017

Výběr z publicistických pořadů dokládá, že se Český rozhlas věnuje problematice léčebných účinků konopí systematicky a v nejširším možném pojetí.

Žádost o informace veřejnoprávní ČT a ČRo, zákonodárcům, justici a exekutivě dle zákona č. 106/1999 Sb.
K žádosti:

S ohledem na odmítání veřejnoprávních medií, justice a exekutivy od roku 2008 veřejně projednat a vysvětlit porušování zákonů, judikatury a úmluv vůči občanům pěstujícím a používajícím konopí mi prosím ze zákona o svobodném, přístupu k informacím sdělte:

1. Odsoudili či kritizovali jste někdy od roku 2004 veřejně, že si soudci, státní zástupci a policie nepravdivě vymýšlí, že pěstování konopí je bez povolení zakázané a zejména ČT tímto opakovaným tvrzením šíří poplašnou zprávu, když pěstování konopí bez hlášení do 100m2/osobu je povolené od 1. 7. 2004? Viz novelizace § 29 zákona o návykových látkách zákonem č. 362/2004 Sb. neoznámená EK.

2. Odsoudili jste či kritizovali jste někdy veřejně od roku 2004, že si soudci, státní zástupci a policie nepravdivě vymýšlí, že v rozporu s čl. 39 LZPS a udělení trestu jen na základě zákona údajně existuje zákonná norma na zjištění obsahu THC v konopí pěstovaném na ploše do 100 m2, když policie nepoužívá ani přísnou unijní normu pro certifikované odrůdy konopí do 0,2 % THC pěstované dle § 29 nad 100 m2 a tyto přísnou unijní normou prošlé certifikované odrůdy konopí pak policie označuje za ilegální a za tzv. marihuanu, když dle určení vzorku konopí k měření dle definice ze zákona o návykových látkách v § 2 může být výsledek až stonásobně odlišný? Viz neexistence judikatury v této zcela zásadní věci a měření policie dle naprosté libovůle ve veřejném rozhodnutí předsedy NS dle zákona o informacích ze dne 21. 4. 2016 č. j. Zin 38/2016

3. Odsoudili jste či kritizovali jste od roku 2008 někdy veřejně (judikatura netrestnosti léčby konopím), že si soudci, státní zástupci a policie vymýšlí, že konopí je prekurzor, čili chemická látka k výrobě chemických drog, aby spory občanů se státní mocí o porušení evropského práva nemohl posoudit Soudní dvůr (o prekuzorech rozhoduje členská země) a je vždy justicí bez odůvodnění ignorována netrestnost jednání občanů dle judikatury a ustanovení trestního zákoníku v § 28 a 31, odst. 1 (krajní nouze a přípustné riziko)?

4. Odsoudili jste či kritizovali jste od roku 2011 někdy veřejně (zavedení konopného léku Sativex SUKLem do lékopisu), že si soudci, státní zástupci, policie a přestupkové komise nepravdivě vymýšlí, že limit 2 ng THC v ml krve znamená u řidičů užívajících konopná léčiva negativní změnu psychických schopností a důvod finanční a bodové sankce a odebrání ŘP, když příbalový leták konopného léku Sativex řízení automobilu jednoznačně připouští, metabolismus kanabinoidů je i dle odborných studií zcela odlišný od alkoholu a limit 2 ng THC v dopravě je vládou stanoven v rozporu s čl. 4 LZPS jen jako nejnižší měřitelná hodnota?

5. Odsoudili jste či kritizovali jste od roku 2013 někdy veřejně (bez oznámení EK přijatý zákon č. 50/2013 Sb. - konopí do lékáren), že jsou konopná léčiva v limitu konopné vyhlášky až za 50 tisíc Kč/měsíčně a neprošlá žádným výzkumem při stonásobně odlišných druzích konopí dle obsahu a poměru účinných látek? Že jediný konopný lék Sativex stojí cca 25 tisíc Kč/měsíčně? Tzn. že občané jsou kriminalizováni při cenové nedostupnosti a za dobu platnosti zákona konopí jako léku bylo vydáno pouze cca 2 kg konopí v lékárnách při konfiskacích několika tun konopí občanům ročně?

6. Odsoudili jste či kritizovali jste od roku 2004 - 2016 někdy veřejně, že ministerstvo zdravotnictví nikdy nikomu nevydalo povolení k výrobě konopných léčiv dle § 15 písm. e) a současně trestní právo sděluje, že kdo bez povolení…, bude potrestán… a současně jsou občané paušálně kriminalizováni za výrobu Dronabinolu (THC), aniž by měli jedinou laboratoř k separaci látek z konopí?

7. Odsoudili jste či kritizovali jste od roku 2004 - 2016 někdy veřejně, že ministerstvo zdravotnictví hlásí OSN každoročně spotřebu až 50 kg konopných drog k výzkumu, ale odmítá o tomto programu/programech a legislativní opoře v této věci a dostupnosti tohoto výzkumu občanům cokoliv sdělit?

8. Odsoudili jste či kritizovali jste od roku 2008 a judikatury netrestnosti léčby konopím někdy veřejně (v roce 2011 doloženo justici a exekutivě také soudním znalcem, že policejními konfiskacemi konopí dochází k úmrtí a těžkým ublížením na zdraví občanů, když současně mnoho zkonfiskovaného majetku chybí a není uvedeno), že policie, státní zastupitelství a justice s vědomím předsedů vlády v rozporu s základnímu články právního státu zakazuje tyto zločiny vyšetřit nejen dle §§ 401 a 149 odst. 4 trestního zákoníku a jen v roce 2016 s vědomím České televize a Českého rozhlasu a jejich kontrolních orgánů předsedové Nejvyššího a Ústavního soudu odmítli přes sto kárných podnětů na tento kartel a korupci? Viz ústavní stížnosti na http://constitutional-court.blogspot.cz/a justicí orazítkovaný scan trestního podnětu z roku 2011 na http://vlada-cr.blogspot.cz/.

Děkuji za váš čas a zájem a prosím o zaslání rozhodnutí emailem na mou e-adresu. V případě, že vaše rozhodnutí v zákonné lhůtě neobdržím nebo nebude obsahovat požadované informace, dávám tímto právo a zmocňuji nevládní organizaci Cannabis is The Cure,z.s. k podání stížnosti/odvolání nebo případně žaloby.

Přeji hezký den

Vanda Dvořáková

<hr/>

Vážená paní Dvořáková,

dovolte mi, abych odpověděl na Váš dopis ze dne 24. 12. 2016. Je formulován jako žádost o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., ale prosím, abyste vzala v úvahu, že jakýkoli podnět adresovaný kanceláři ombudsmana Českého rozhlasu ať už jako hlavnímu adresátovi, nebo uvedením v kopii nemůže být Českým rozhlasem považován za žádost o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím (dále jen „Zákon“), neboť nebyl doručen na elektronickou adresu podatelny Českého rozhlasu v souladu s § 14 odst. 3 Zákona. Elektronická adresa podatelny Českého rozhlasu je spolu s dalšími informacemi týkajícími se poskytování informací dle Zákona zveřejněna na webových stránkách Českého rozhlasu:

http://www.rozhlas.cz/informace/pravo/_zprava/858785.

Bližší informace o postupu při podávání žádosti jsou obsaženy především v § 14 Zákona a také na výše uvedených webových stránkách Českého rozhlasu.

Přestože nejsem vázán povinností vyjádřit se k Vaší žádosti podle výše uvedeného zákona, této žádosti jsem se jako zástupce oprávněných zájmů posluchačů Českého rozhlasu odpovědně věnoval. Z šetření, které jsem provedl, vyplývá následující: Český rozhlas se věnuje problematice léčebných účinků konopí systematicky, bez předběžných omezení. Dokládá to výběr z publicistických pořadů, jež v roce 2016 odvysílaly stanice Českého rozhlasu (viz příloha). Rozsah a různorodost informací, které Český rozhlas k této problematice veřejnosti poskytl, vylučuje domněnku o zamlčování pozitivních vlastností konopí ze strany tohoto média veřejné služby. Český rozhlas postupuje v souladu s Kodexem ČRo, jenž ho zavazuje k podpoře veřejné diskuse s ohledem na široké spektrum názorů a k poskytování nezávislého a nestranného zpravodajství. Ve způsobu informování o léčebných účincích konopí jsem porušení těchto pravidel neshledal.

Otázky, které kladete ve své žádosti, mají velmi specifickou povahu. Nedisponuji takovými podklady, abych mohl zodpovědně určit, zda v minulých třinácti (v některých případech devíti, šesti či čtyřech) letech zazněla na některé ze stanic Českého rozhlasu kritika Vámi uvedených jevů v citovaném znění. Takováto analýza by si patrně vyžádala velmi rozsáhlou a nákladnou odbornou práci, což přesahuje mé možnosti a kompetence.

Věřím, že po nahlédnutí do materiálů, jejich soupis přikládám, přijmete mou odpověď s porozuměním.

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu

Spustit audio