Koncesionářské poplatky

18. duben 2017

Občan nesouhlasící s postupem Českého rozhlasu ve věci koncesionářských poplatků má možnost obrátit se na soud.

Dobrý den,

moje jméno je R. Masarovič a chtěl bych Vás tímto požádat o přešetření postupu pracovnice Českého rozhlasu, která odmítá vzít na vědomí platnou legislativu a vrátit neodůvodněně hrazené koncesionářské poplatky na můj účet.

V příloze přikládám relevantní doklady a níže korespondenci/odvolání na znění platného zákona.

(Doklady byly prošetřeny kanceláří ombudsmana, vzhledem k obsaženým osobním údajům tyto podklady nezveřejňujeme; pozn. kanc. ombudsmana ČRo.)

Děkuji.

R. Masarovič

<hr/>

Vážený pane inženýre,

Vaším případem jsem se podrobně zabýval. Dovolte, abych Vám sdělil výsledek svého šetření.

Z podkladů, které jsem prověřil, vyplývá, že pracovníci Českého rozhlasu postupovali v intencích zákonných norem. Ve své pozici nevidím možnost, jak Váš případ vyložit jiným způsobem, než jaký je obsažen v právním stanovisku, které jste obdržel. Tuto možnost má případně soud. Pokládejte prosím tuto mou poznámku za konstatování možnosti, kterou má každý občan Evropské unie. Případný soudní verdikt by byl zajímavým judikátem, který by pracovníkům Oddělení evidence i mně byl cenným podkladem při řešení obdobných případů, ovšem vzhledem k výši vyměřené platby je otázkou, zda by odevzdání tohoto případu soudní moci bylo ve Vašem případě efektivní. Nicméně pokládám za svou povinnost na tuto možnost upozornit.

Je mi líto, že Vám nemohu dát příznivější zprávu. Ale prosím, abyste pochopil, že mne k tomuto stanovisku vede respekt k platným zákonům.

S pozdravem

PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu

Spustit audio