Kontakt na Český rozhlas
Nejjednodušší způsob, jak kontaktovat ČRo, je v běžné pracovní době zavolat na infolinku Českého rozhlasu 221 551 313, případně napsat e-mail do kanceláře ombudsmana.
Dobrý den,
jste vy to ale kujóni vy rozhlasáci! Do časopisu Týdeník Rozhlas si dáte telefonní čísla pro připomínky k vysílání ČRo, ale vypadá to, že o ně příliš nestojíte! Včera (úterý 6. září) jsem po osmnácté hodině poslouchal na Radiožurnálu rozhovor redaktora Tomáše Pavlíčka se dvěma hosty. Byl jsem přímo zděšen, jakým způsobem pan Pavlíček rozhovor vedl. Místo diskuse nad danými tématy (vepřín v Letech a nařčení prezidenta Zemana ze sympatií k Islámskému státu), se stále snažil hostům vnutit svůj názor - evidentně chtěl přes daná témata očernit ministra Babiše a prezidenta Zemana.
Protože se mi rozhovor velice nelíbil, chtěl jsem hned po vysílání svůj názor sdělit na telefonní číslo uvedené v Týdeníku Rozhlas (221 552 127), ale hovor nikdo nebral. Zkusil jsem to tedy dnes dopoledne. Ozvala se příjemná dáma, která mi sdělila, že uvedenou tematiku vyřizuje pan Petr Dudek, a ochotně mi na něj dala číslo (221 552 094). Spojil jsem se s ním, ale pouze po částečném vysvětlení, o co mi jde (ani mě nenechal doříct větu), velice rychle mi sdělil, že to není jeho věc a že si mám zjistit, kdo má tuto problematiku na starosti, a zavěsil. Když jsem znovu volal na číslo 221 552 127, nikdo to nebral.
Tak nevím – máte zájem o to, co si posluchači o pořadech myslí, nebo ne?
S pozdravem Vladimír Brázda, Třebíč.
Vážený pane Brázdo,
děkuji Vám za podrobnou informaci o Vaší reakci na úterní odpolední pořad Radiožurnálu. Celý problém pro přehlednost rozdělím na tři části a proberu jednotlivé jejich body.
Jedna část Vaší připomínky se týká vztahu Českého rozhlasu k posluchačům. Médium veřejné služby je povinno být maximálně otevřené názorům svých posluchačů - koncesionářů, proto vítá reakce veřejnosti na své vysílání. Pravidelné zveřejňování kontaktů v Týdeníku Rozhlas a jejich přehled na webových stránkách Českého rozhlasu jsou toho dokladem. Zatímco řada činností v Českém rozhlase má směnný provoz a je zajištěna jejich nepřetržitá činnost (zpravodajství, vysílací pracoviště jednotlivých stanic, technická podpora atd.), informační linky zajišťují zaměstnanci Českého rozhlasu s běžnou pracovní dobou. Proto jste se nedovolal po 18. hodině na sekretariát Radiožurnálu, jehož číslo jste ve svém dopise uvedl. Druhý den, jak jste napsal, jste se na toto číslo již bez problémů dovolal. Pokud byste měl v budoucnosti potřebu reagovat na vysílání, doporučuji Vám v běžné pracovní době zavolat na speciální infolinku Českého rozhlasu 221 551 313, případně napsat e-mail do mé kanceláře.
Dalším tématem je Vaše jednání s Petrem Dudkem. Když jsem s ním dnes tuto věc probíral, vylíčil mi situaci, v níž Váš telefonát vyřizoval: byl to klasický adrenalinový stav editora, kdy na druhém telefonu současně řešil urgentní záležitost s rozhlasovým studiem v Liberci a zároveň potřeboval vyřídit problém s jedním ze zahraničních zpravodajů ve své kanceláři. Mým prostřednictvím se Vám omlouvá, že se Vám nemohl více věnovat, ale i kdyby nebyl v té chvíli tísněn časem, nemohl by v té věci nic dělat, protože Vámi zmíněný pořad již nepatří do jeho kompetence.
Třetím tématem je vlastní důvod Vaší připomínky, tedy Váš nesouhlas se způsobem, jakým moderátor vedl debatu s pozvanými hosty. Tuto Vaši stížnost předávám vedení Zpravodajství Českého rozhlasu.
Věřím, že mé vysvětlení přijmete s porozuměním, a přeji Vám vše dobré.
S pozdravem
PhDr. Milan Pokorný, Ph.D., ombudsman Českého rozhlasu