Ondřej Cihlář Dětství prožil v Havířově, maturoval na Gymnáziu Nad Alejí v Praze 6, kde byl v roce 1997 jedním ze zakladatelů populárního Divadla Vosto5, jehož je jedním z klíčových spoluautorů, v mnoha projektech aktérem a v některých i režisérem. V roce 2003 absolvoval obor režie – dramaturgie na Katedře Alternativního a loutkového divadla DAMU v ateliéru Miroslava Krobota.
V současné době se kromě účinkování ve Vosto5 a dramaturgií projektů na pomezí divadla a vzdělávání, věnuje moderování diskusních pořadů pravidelně např. Vizitka na stanici Český rozhlas Vltava a řady talkshow (Kupé v lese s Petrem Prokopem, Operitiv s Veronikou Sedláčkovou, Camping pro IPR Praha ad.), udílení cen (MFDF Ji.hlava, Ceny OSA, ceny Neuron, Křišťálová lupa, Ceny filmových kritiků ad.) a jiných společenských událostí. Věnuje se také rozhlasové tvorbě (např. Vyvážená revue nebo Kabaret v éteru, Proton!!!). Autorský rozhlasový interaktivní seriál Návrat ´68, byl oceněn Novinářskou cenou za rok 2018. Ve své pedagogické činnosti se na Katedře nonverbálního divadla HAMU věnuje současným tendencím nového cirkusu, s čímž souvisí také odborná publikační činnost: řada článků a knižní publikace Nový cirkus a Orbis cirkus. www.VOSTO5.cz
Všechny články
-
Proč se lidé nechtějí dívat do kamer, když stejně život sdílí online, ptá se fotografka Lančaričová
Co je fotografie dnes? To rozkrývá ve své tvorbě i na výstavě Metanoia v pražské Galerii Fotografic. Změny fotografického média zkoumá také ve svých teoretických pracech.
-
Filozofie je luxus. Můžou si ho dovolit lidé, kteří jsou na tom dobře, říká Anna Beata Háblová
Moderuje podcast Doba složitá, píše romány a věnuje se slam poetry. Na architektuře se jí vždy líbilo to, že snoubí humanitní i technické obory.
-
Zrychlený poslech rozhlasových her bych nedoporučoval, říká šéfrežisér Českého rozhlasu Aleš Vrzák
Rozhlasová inscenace je koření, které má veřejnoprávní médium lidem přinášet. „Uši jsou pro mě základní pracovní orgán,“ říká režisér rozhlasových dramatizací.
-
Zajímá mě, jak navrhnout řešení, které vyhovuje co nejvíce stranám, říká designér Vítek Škop
Proč považuje za největší design dneška sociální řešení aplikací, co ho nejvíc baví na glampingu a proč rád odpočívá při práci na zahradě? Ptá se Ondřej Cihlář.
-
Chodit do práce je pro mě euforický pocit, říká novinářka Irena Hejdová
Její nová dětská kniha Mami pocem je o vybalancování kariéry s rodinou. Další už podle ní bude o otcích. Jako kulturní novinářka mluví o českých filmech, které ji zaujaly.
-
Umělou inteligenci jsem při práci vyzkoušel, zázrak se ale nekonal, říká malíř Pavel Forman
Člověk podle něj vypadá jako civilizovaná bytost, ale dosud neovládl svoje pudy, doplňuje k výstavě TransForman v Doxu, kde jsou tématem lidské figury na hraně existence.
-
Amazonští indiáni mi říkají Honza Nebojsa, vypráví malíř a milovník přírody Jan Dungel
Podstatné je pro něj vracet se na stejná místa a přiznává, že v Amazonii vyhledává těžce přístupná. Rád medituje nad přírodou. Ve Venezuele zjistil, že je hledačem krásy.
-
Svého Hamleta jsem bral jako žolíka, říká herec Pavel Neškudla
Při tvorbě postavy prince dánského v Národním divadle žasl nad tím, kolik Hamlet skrývá věcí. „Ten můj žolík je v tom, že odhaluje jednotlivé linky i u dalších postav.“
-
Kafku nelze pochopit, ale pokusil jsem se napodobit jeho práci s tajemstvím, říká Kamil Halbich
Díky důkladné přípravě je jedním z mála, kdo přečetl Kafkův Zámek třikrát za sebou. „Doma text přečtu aspoň dvakrát,“ říká ve Vizitce Ondřeji Cihlářovi.
-
Je pro mě úlevné, když můžu říct, že jsem cíťa, říká grafička a autorka knih Lenka Blažejová
Jako vysoce citlivá ráda překonává výzvy, i když třeba pomaleji a vlastní cestou. V životě ji v těžkých chvílích obrovsky pomáhá tvořivost. Právě z ní vznikly knihy Cíťa.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »