Ondřej Cihlář Dětství prožil v Havířově, maturoval na Gymnáziu Nad Alejí v Praze 6, kde byl v roce 1997 jedním ze zakladatelů populárního Divadla Vosto5, jehož je jedním z klíčových spoluautorů, v mnoha projektech aktérem a v některých i režisérem. V roce 2003 absolvoval obor režie – dramaturgie na Katedře Alternativního a loutkového divadla DAMU v ateliéru Miroslava Krobota.
V současné době se kromě účinkování ve Vosto5 a dramaturgií projektů na pomezí divadla a vzdělávání, věnuje moderování diskusních pořadů pravidelně např. Vizitka na stanici Český rozhlas Vltava a řady talkshow (Kupé v lese s Petrem Prokopem, Operitiv s Veronikou Sedláčkovou, Camping pro IPR Praha ad.), udílení cen (MFDF Ji.hlava, Ceny OSA, ceny Neuron, Křišťálová lupa, Ceny filmových kritiků ad.) a jiných společenských událostí. Věnuje se také rozhlasové tvorbě (např. Vyvážená revue nebo Kabaret v éteru, Proton!!!). Autorský rozhlasový interaktivní seriál Návrat ´68, byl oceněn Novinářskou cenou za rok 2018. Ve své pedagogické činnosti se na Katedře nonverbálního divadla HAMU věnuje současným tendencím nového cirkusu, s čímž souvisí také odborná publikační činnost: řada článků a knižní publikace Nový cirkus a Orbis cirkus. www.VOSTO5.cz
Všechny články
-
Náboženství je mnohdy katalyzátorem, který žene lidi do extrému, říká analytik Tureček
Žurnalistika dnes podle něj inklinuje k názorové novinářské práci. „Uvízl jsem ve staré době, chci přinášet svědectví a informace. Názor ať si udělá člověk sám,“ říká.
-
S manýry a pýchou se občas setkávám, někdy se herci se slávou nedokáží poprat, říká Lenka Daňková
Na herce nedá dopustit. Nejvíc času zabere skládat kalendáře. Herectví je profese plná nejistot, a tak je ráda, že herecké školy nabízí vzdělání v praktických věcech.
-
Herci z Dejvického vnímají stěhování jako velkou změnu, říká dramaturgyně Ljubková
S novým rokem nastoupila s Jiřím Havelkou do Dejvického divadla. Soubor čeká dočasný azyl v bývalém multikině. „Změna prostoru vyžaduje jinou dramaturgii,“ říká ve Vizitce.
-
Jde mi snadno napojit se na někoho a vidět svět skrz jeho oči, říká spisovatelka Andrea Rourke
Její kniha Když umřel Bowie má rozhlasové zpracování. „Všechny pocity, které v příběhu hlavní hrdinky jsou, znám. Zajímají mě emoce, práce s nimi i hledání protipólů.“
-
Mysleli jsme, že jsme na parazitním festivalu. Byl to ale skutečný Oscar, říkají režiséři Krajana
Film Viktora Horáka a Pavla Sýkory se dostal i na shortlist „velkých“ Oscarů. Absolventský snímek je dobovka o dvou mužích, kteří stojí na opačných stranách barikády.
-
U Jenůfy jsem se setkala s nebývalou nenávistí i s velkou podporou, říká režisérka Loulová
Je výraznou uměleckou šéfkou opery Moravského divadla, kde ale se sezonou končí. Naposledy rozvířilo debatu její zpracování Janáčkovy Její pastorkyně – Jenůfy.
-
Je dobré, když má herec názor, říká Matyáš Řezníček
Po sedmi letech v angažmá Národního divadla se rozhodl odejít na volnou nohu. Vůbec první rozhlasovou roli dostal v psychothrilleru Mizení.
-
Silvestrovský speciál. Hudební peklo i Sedmé nebe Ondřeje Cihláře a Petra Prokopa
Budova Českého rozhlasu se vyprázdnila a u rozhlasových mikrofonů zbylo už jenom pár odpadlých mohykánů – mezi nimi Ondřej Cihlář a Petr Prokop.
-
Silvestrovské hudební peklo s Ondřejem Cihlářem
Mimořádné vydání aktuálního magazínu na téma hudebních peklíček. O čem se v českém popu zpívá a co nám autoři chtějí svými krasotexty sdělit?
-
Věra Hrdinková: Na Tisíc hlasů adventu jsme s dětmi zkoušeli od léta. Cestou na Sněžku zněly koledy
Sama se sborovému zpěvu věnuje od útlého dětství. Dětský pěvecký sbor Českého rozhlasu vede devět let. Snaží se, aby jeho repertoár byl žánrově co nejpestřejší.
Stránky
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- …
- následující ›
- poslední »